Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 12:07 Der er 41 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke kopiere til ekstern harddisk

Nu ulejliger jeg igen.
Jeg forsøger at kopiere filer til min Verbatim eksterne harddisk. Det er gået fint, men så har jeg haft nogle problemer med dem, som skulle være løst, og jeg har formateret den.
Men nu kan jeg ikke kopiere filer og mapper. Jeg får fejlkode 0x80070079. https://ibb.co/Hdq6mqx
https://ibb.co/MCfgFpF
https://ibb.co/g3gRmBp
Jeg har en anden Verbatim harddisk installeret permanent, og her har jeg ingen problemer med at kopiere.
Jeg har søgt på nettet, og en af anbefalingerne er programmet Restoro, og det har jeg faktisk i forvejen, men det har ikke løst problemet.
Er der en der har et godt råd.
Når jeg fint kan kopiere til den ene Berbatim men ikke til den anden, skulle man vel tro, at det er harddisken der er problemet?
Avatar billede kulawig Professor
24. marts 2023 - 12:28 #1
hvis du kan lave præcis den samme operation til en disk ... men ikke den anden, så er det meget sandsynligt et disk problem

lav en chkdsk ... hvis den fejler smid den ud og køb en ny
nem vejledning (lad vær med at trykke på download link) https://www.avast.com/c-chkdsk-windows

mere teknisk gennemgang af fejlen:

https://www.stellarinfo.co.in/blog/how-to-fix-the-semaphore-timeout-period-has-expired-0x80070079/
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 12:44 #2
Hej kulawig.

Jeg er enig i, at det tyder på, at det er disken. Jeg prøver at scanne den som du siger, og melder tilbage.
Avatar billede klaudi Ekspert
24. marts 2023 - 12:58 #3
Jeg havde et lignende problem for noget tid siden, bare med Macrium Reflect, det viste sig at være min USB Hub, da jeg koblede den fra og satte min disk direkte i PC virkede det.

Så har du tilsluttet med USB Hub, så prøv uden.
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 13:55 #4
Hej klaudi.

Undskyld hvis jeg spørger dumt. Men hvordan kan jeg koble en ekstern harddisk til uden USB?
Avatar billede kulawig Professor
24. marts 2023 - 14:01 #5
en hub er en "fordeler" du sætter i usb port på pc ----  så du lave 1 * usb port om til f.eks 5 * usb

https://www.av-cables.dk/usb-3-0-hub/usb-hub-3-1-4-vejs-sort.html

mvh
michael
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 14:21 #6
Hej Michael.

Men jeg sætter diskens USB direkte ind i computeren.

Mvh Hans
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 14:25 #7
Hej igen Michael.

Nu har jeg fulgt din vejledning, og kørt chkdsk på drevet. Men jeg får denne fejl meddelelse. https://ibb.co/X3W9V27

Siger det dig noget. Jeg har kørt to gange.
Avatar billede valby Ekspert
24. marts 2023 - 14:32 #8
Prøv at lade Harddisk Sentinel vurdere disken for fejl. https://www.hdsentinel.com/
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 14:46 #9
Tak Valby.

Men hvilken skal jeg downloade. Når jeg trykker på dit link får jeg to gratis forslag:

Hard Disk Sentinel DOS (GRATIS) v1.21 (ZIP)

Hard Disk Sentinel LINUX (GRATIS) 0,19 (ZIP)
Avatar billede valby Ekspert
24. marts 2023 - 14:59 #10
Tag du bare den øverste, men de virker vist allesammen, også dem man betaler for.
Jeg ville nok selv vælge den man betaler for. https://www.hdsentinel.com/download.php
Avatar billede klaudi Ekspert
24. marts 2023 - 15:04 #11
Som skrevet i #5 men kan se du kobler direkte til PC så det er ikke der problem er.
Avatar billede falster Ekspert
24. marts 2023 - 15:29 #12
Du kan også prøve CrystalDiskInfo.

Fylder meget lidt - og det er hurtig gjort:

https://osdn.net/projects/crystaldiskinfo/downloads/78192/CrystalDiskInfo8_17_14.exe/
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 15:30 #13
Hej Valby.
Hvis jeg skal tage en jeg betaler for, hvilken skal jeg så vælge?
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 15:34 #14
Nu har jeg hentet en gratis. Men den kan jeg ikke åbne. Den foreslår fotoprogrammer til at åbne. Det forstår jeg simpelthen ikke hvis det er et program.....
Avatar billede valby Ekspert
24. marts 2023 - 15:43 #15
Man kan godt bruge en købeversion uden at betale
Jeg har selv Hard Disk Sentinel 5.70. Efter at have prøvet den, var jeg så tilfreds, at jeg købte den.
Avatar billede valby Ekspert
24. marts 2023 - 15:47 #16
Ps. fotoprogrammer? Det forstår jeg ikke.
Hos mig ser det sådan ud: https://ibb.co/yPLjcyY
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 15:59 #17
Det er underligt. Jeg har hentet denne: hard-disk-sentinel-5.70.8-installer.exe Men den siger at den ikke kan køre på min pc.
Denne her kan jeg godt køre: hard-disk-sentinel-5.70.8-installer_b-PVSe1.exe
Men når den er færdig er den der ikke.
Jeg forstår ikke en lyd af det.
Avatar billede valby Ekspert
24. marts 2023 - 16:55 #18
Har du prøvet med et andet, og måske hurtigere kabel?
Avatar billede valby Ekspert
24. marts 2023 - 16:57 #19
Mekanisk eller SSD disk?
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 17:20 #20
Jeg ved ikke hvad du mener med et hurtigere kabel.
Min computer er en ny HP, så mon ikke det er SSD. Hvordan kan jeg se det?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2023 - 18:16 #21
Det er da godt nok alen lang korrespondance ♿ 😂

Fejlkode 0x80070079 betyder normalt, at der er en netværksfejl eller en fejl i filsystemet på den eksterne harddisk.

En mulig løsning er at formatere harddisken til NTFS. Du kan også prøve at køre en diskkontrol for at reparere eventuelle fejl på harddisken.

Du kan køre en diskkontrol ved at følge disse trin:
1. Tilslut den eksterne harddisk til din computer.
2. Åbn "Denne computer".
3. Højreklik på den eksterne harddisk og vælg "Egenskaber".
4. Klik på fanen "Værktøjer".
5. Klik på knappen "Kontroller nu".
6. Vælg "Scan efter og forsøg at gendanne beskadigede sektorer" og "Automatisk ret fejl i filsystemet".
7. Klik på knappen "Start".

Dette vil starte diskkontrollen og reparere eventuelle fejl på harddisken.

Hvis du stadig har problemer med at kopiere filer til harddisken, kan du prøve at oprette en ny partion på harddisken.

Eller gå ind i din Enhedshåndtering, og fjerne driver til din ekstern harddisk. Er den fjernet? Her kan du tage enheden af porten. Er det med USB, fjern den fra USB porten og tilslut den igen. Husk, hvis der ikke sker noget, skal du gernstarte computeren. Og prøv st formatere over og start diskkontrol før du tester videre med overførsel.

Hjælper det stadigt ikke? Køb dig en nyere tom ekstern harddisk beholder og overfør din hdd til den kasse og se om det virker bedre.
Husk, at det skal være samme form factor. Er dette 3.5" hdd, er dette du kan tilkøbe dig m.v..

Jeg håber, at dette hjælper dig med at løse problemet. 🤓👍🏼
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 18:45 #22
Hej Jørgen.
Tusind tak for dit grundige svar.
Disken er NTFS og jeg har lavet undersøgelsen.
I morgen vil jeg følge dine andre forslag. Tak.
Avatar billede valby Ekspert
24. marts 2023 - 18:57 #23
Svar på #20
Du skriver:"Kan ikke kopiere til ekstern harddisk" Den må du jo nødvendigvis sætte til med et USB kabel. Hvis den eksterne er en SSD, kræves der kun et kabel med 1 USB stik, men hvis det er en mekanisk disk skal der være 2 usb i computeren. eller man kører den fra en dock.
USB kabler er meget forskellige i hastighed. Et langsomt USB kan give problemer med med store data. Desuden kan der være fejl på kablet.
USB portene på computeren fungerer ikke altid lige godt. Sommetider går det bedre, ved at skifte port.
Avatar billede barth Professor
24. marts 2023 - 19:57 #24
Hej Valby.
Som sagt har jeg to Verbatin harddiske. Og de har begge indtil nu virket upåklageligt.
Så med alle jeres gode input tror jeg at jeg skal udskifte den jeg har problemer med.
Der er kun et USB kabel til mine diske.
Avatar billede valby Ekspert
24. marts 2023 - 23:22 #25
Vi skriver vist forbi hinanden :-)
Det jeg har kommenteret på, er den eksterne disk, som du jo må have sat til maskinen med et kabel. Det har ikke noget at gøre med, hvad der er inde i maskinen.
Avatar billede poko1 Ekspert
25. marts 2023 - 08:03 #26
Jeg havde store problemer med en Ekstern- HDD som jeg på ingen måde
Kunne komme i kontakt med, men efter at have taget den ud af hylsteret,
Og tilsluttet den med en SATA- adapter og ved hjælp fra dette værktøj!
AOMEI Partition Assistant 9.13.1
Om petitionerede den, fik den til at funktionere!
https://ibb.co/gRxy3nw
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2023 - 09:42 #27
Hvilken usb port bruger du? Hvis 3,0 prøv at sætte den i en langsommere 2,0 port og se om det så virker.

Værktøj i #26 ser godt ud. Må indrømme jeg længe har været tilhænger af Minitool, men ser nu at der er flere muligheder med Aomei. Og samtidigt har den et pænere interface.
Avatar billede barth Professor
25. marts 2023 - 10:08 #28
Jeg har blot sat den i en af portene i computeren. Jeg kan jo prøve en anden og se om det ændrer noget.
Avatar billede barth Professor
25. marts 2023 - 10:21 #29
Hej 220661.

Det er jo mageløst. Nu har jeg sat den i et anden stik i computeren, og nu ser det ud til, at den kopierer helt normalt.

Tusind tak for rådet. Jeg markerer det som løsning hvis den kopierer færdig uden fejlmeddelelser. Fortsat god weekend til alle, med tusind tak for alle gode råd og hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2023 - 10:55 #30
3.0 porte er hurtigere men ikke alt udstyr fungerer helt korrekt på dette format. Så derfor er det altid en god idé at prøve en langsommere en af slagsen.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2023 - 10:56 #31
#29. Håber du kommer i mål😊
Avatar billede valby Ekspert
25. marts 2023 - 13:14 #32
Bare for en ordens skyld, det med at skifte port, skrev jeg til dig i #23, det må du jo så have overset.
Avatar billede valby Ekspert
25. marts 2023 - 13:17 #33
Enig i, at AOMEI Partition Assistant  er et godt program, jeg har selv prog.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2023 - 13:17 #34
#32 Det er korrekt.  Den fik jeg ikke spottet da jeg skrev.
Avatar billede barth Professor
25. marts 2023 - 14:08 #35
Undskyld Valby,
Det ser jeg også nu. Det er korrekt. Og den kopierer stadig, nu 715. Så det virker. Jeg markerer dig som løsning. Tak.
Også tak til 220661 som jo reelt mindede mig om det, men ret beset var du jo først selv om jeg ikke fik det bemærket.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2023 - 14:12 #36
#35 velbekomme og helt fint med mig👍
Avatar billede barth Professor
25. marts 2023 - 14:24 #37
Tak 220661. Og der skulle stå 71% er den nået til. Fortsat god weekend.
Avatar billede valby Ekspert
25. marts 2023 - 14:26 #38
Det er uden betydning for mig, og jeg ved, at det går 220661 heller ikke op i.
Men lad os dele, det var trods alt vigtigt, at han bakkede ideen op. 😊
Avatar billede barth Professor
25. marts 2023 - 14:38 #39
Jeg ved ikke hvordan man deler. Skal jo blot også markere 220661?
Avatar billede valby Ekspert
25. marts 2023 - 14:39 #40
Nemlig :-)
Avatar billede barth Professor
25. marts 2023 - 14:47 #41
Gjort nu. Tak. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2023 - 17:47 #42
#38 Nej det kan man ikke bruge til noget meddet såkaldte point system.
Der var nu ikke grund til deling men nu når det er gjort så tak for det.
Jeg håber den kom på 1oo% for dig barth?
Avatar billede barth Professor
25. marts 2023 - 18:18 #43
Ja det hik helt perfekt. Tak. 😄