Avatar billede karina1971 Seniormester
28. marts 2023 - 09:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammenlign værdier

Jeg vil gerne lave en automatisk X-markering i kolonne J såfremt værdierne fra kolonne B:I afviger fra hinanden (tomme celler skal udelades).

Kan man gøre det med en formel?

https://1drv.ms/x/s!AmUpibQngViKlzQ_TeBEf7rK4ooY?e=8Zk7jZ
Avatar billede ebea Ekspert
28. marts 2023 - 09:52 #1
En mulighed er, med en skjult hjælpe kolonne. Vær dog opmærksom på, at i de rækker hvor du ikke har værdier i alle celler, vil du også få en markering.

https://www.dropbox.com/scl/fi/h5lg6ah3isqr7aufk24lo/Test-sammenligning.xlsx?dl=0&rlkey=jkhd54o813i3am5575aq8p222
Avatar billede karina1971 Seniormester
28. marts 2023 - 10:03 #2
#ebea - bestemt en mulighed, tak (også selvom den medtager rækker med celler uden værdier). Kan godt være at mit ønske om at udelade de tomme celler ikke er mulig:-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. marts 2023 - 09:23 #3
Jeg er klar over, at du har markeret ebeas #1 som en løsning, men hvis din bemærkning  (tomme celler skal udelades). er væsentlig, og hvis du har Excel 365, så kan det løses med en kombination af COUNTA, UNIQUE og FILTER.