Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
28. marts 2023 - 20:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Er et Anti-Virus prugram unødvendigt til Windows 11 ?

Jeg har hørt nogle sige, at et Anti-Virus program ikke er nødvendigt -
*
Er et Anti-Virus program unødvendigt til Windows 11 ?
*
Er det Fup eller Fakta ?

Jeg har et Anti-Virus program - Men det skal fornys i midten af Maj, 2023.
Synes det er en stor pris. (Det kostede det ikke da jeg fik det) Norton 360.
Før havde jeg Gratis Avast.
*
Men er man sikker uden et Anti-Virus program -
sikker via Windows 11 - Alene ?
*
Venlig Hilsen Jørn ...
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2023 - 21:23 #1
Jeg bruger det indbyggede anti-virus program. Hed tidligere Windows Defender, men er tilsyneladende omdøbt til Windows Sikkerhed. Virker fint for mig, og sløver ikke min PC. I sammenligninger med andre AV programmer klarer det sig pænt. Finder lige et link senere.
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2023 - 21:30 #2
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
28. marts 2023 - 21:30 #3
Tak, ink ...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2023 - 22:04 #4
Ja, Windows Sikkerhed eller Windows Security har ikke alverdens bedste heuristiske data, og er oftest for sent med at standse virus og malwares.

Selvstændige tester som du fik tidligere er bedst at undersøge, og vælge det du gerne vil starte med at benytte med 🤓👍
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
28. marts 2023 - 22:08 #5
Tak, Jørgen B.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. marts 2023 - 11:04 #6
Tak til jer ...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2023 - 16:06 #7
Jeg er enig i #4. Windows Defender er en standard beskyttelse der til de fleste sikkert er god nok. Men ser man tester efter så halter den stadig efter de bedste alternativer. Jeg har Defender på min test Windows 11 men på Windows 10 som er min primære bruger jeg Bitdefender. Har brugt den både som free og over 2 perioder som købe program (Bitdefender Internet Security).
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. marts 2023 - 16:59 #8
Tak - 220661
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. marts 2023 - 17:23 #9
Hr. 220661 -
Ja, jeg går naturligvis ud fra, at man får mere beskyttelse med
et købeprogram af Bitdefender - frem for et gratis -
Men hvad er egentlig forskellen ?
*
Det er min kone der spørger (Husets Finansminister) ...
*
Jeg har heldigvis masser at tid til at vælge -
Min Norton 360 udløber først i midten af Maj måned -
*
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2023 - 17:37 #10
Gratis udgave mangler blot features, men aldeles nok til at beskytte.

https://youtu.be/5QfUjFWKx3I
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. marts 2023 - 17:41 #11
Tak, Jørgen B. - Jeg kigger på det -
Vi skal spise - Har 4 børnebørn på besøg til spaghetti med kødsovs
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2023 - 17:42 #12
Som Jørgen B skriver har købe programmet flere funktioner. Selve definitioner til antivirus bruges både i fri og købe version.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2023 - 17:43 #13
Husk, hvis du beslutter om at benytte betalte udgave, og ikke vil have automatisk fornyelse skal du stoppe denne. Fordi autofornyelse vil være højere end hvad du startede med.

Benyt gerne Microsoft Edge, og her vil Edge kunne finde rabat for dig.
Og derefter efter den er udløbet, kan du sagtens benytte Microsoft Edge igen, og få rabat, igen. Bare husk, at stoppe autofornyelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2023 - 17:43 #14
#11 kvalitets tid ❤
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2023 - 17:46 #15
Edge som antivirus?? 😂😂
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2023 - 17:48 #16
Microsoft Edge til at handle online med 🤣 Man kan få rabat ved at handle med Microsoft Edge 🤩👍
Avatar billede Slawomir Seniormester
29. marts 2023 - 22:34 #17
Der er da ikke noget galt med at bruge Microsofts produkter, de sender ofte opdateringer og når man så scanner sin computer så finder de aldrig noget, det må da kun være godt tegn, eller??
Hvor fanen er spywarefri når man har brug for dem :D

https://www.computerworld.dk/art/282384/anden-gang-paa-en-uge-microsoft-defender-har-tekniske-problemer
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2023 - 23:57 #18
Ja og for ikke så lang tid siden fik den en opdatering hvor den efterfølgende skrev om en sikkerheds funktion der var deaktiveret selvom den tilsyneladende ikke var det. Så der er stadig grunde til jeg ikke bruger den på min primære pc.
Avatar billede f-arn Guru
30. marts 2023 - 09:48 #19
De fleste købe sikkerheds programmer indeholder kontrol af webcam.
Det regner mange som en nødvendig ting nu om dage. Desuden har mange VPN så du sikkert kan kople dig på offentlige netværk.

Der findes flere men de er forskellige fra pakke til pakke.

Desuden er Windows Security ikke den bedste til at finde Malware... Men det er vist nævnt 😄