Avatar billede klanger42 Juniormester
31. marts 2023 - 12:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sider har flyttet sig

Har for længst oprettet flere sider som udgør et hæfte til tryk…i 8 x 11 cm
Disse små sider har altid ligger 4 stk side om side i flere rækker og jeg har kunnet rette indholdet uden problemer.
I går tror jeg at jeg “sov i timen” og fik trykket på en funktion der gjorde at de små sider lå i et større rod i wordfilen, og nu kan jeg ikke få disse indordnet i de lige rækker/koloner igen..??
Håber en kan forstå spørgsmålet og måske har et godt råd til løsning på min fejl. På forhånd tak
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
31. marts 2023 - 14:07 #1
Hvis jeg forstår din beskrivelse rigtigt, er det mest sandsynlige, at du har brugt "Spalter" i Word, og at du har fået ændret til én spalte eller et andet tal end 4.

Hvis det er korrekt, så vælg fanen Layout i Båndet. I gruppen Sideopsætning, vælg Spalter > Flere spalter og tast 4 i feltet "Antal spalter" i dialogboksen, som åbnes > klik OK. Hvis det får dit indhold på plads, er det fint. Måske du skal tilbage i dialogboksen Spalter for at ændre afstand mellem spalterne.

TIP: I stedet for at bruge spalter, kunne du bruge en tabel med 1 række og 4 kolonner. Du kan fjerne tabelkanterne.
Avatar billede klanger42 Juniormester
31. marts 2023 - 14:59 #2
Tak for dit hurtige svar Lene…får det desværre ikke afprøvet det før tidligst nu på søndag..! 👍
Avatar billede klanger42 Juniormester
11. april 2023 - 07:31 #3
Hej igen. Undskyld den sene tilbagemelding, men Påsken tog al min tid..!😉
Har fået løst problemet.
Startede op på en frisk og kopierede det jeg kunne over i en ny fil.
TAK …👍