Avatar billede mep.dva Mester
04. april 2023 - 09:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Findes data i anden kolonne

Hej,

Jeg har to kolonner med data. Jeg skal finde ud af, om data i kolonne A findes et sted i kolonne C.
Jeg har brugt følgende formel:

=if(iserror(vlookup(A2,$C$2:$C$6220,1,false)),"not exist","exist")

Men den melder fejl.
Er der nogen der kan se hvad jeg har gjort forkert eller måske har et andet bud på hvordan det skal gøres?

Mvh Marie
Avatar billede ebea Ekspert
04. april 2023 - 09:57 #1
Du skal omskrive din formel, en lille smule.
=IF(ISNA(VLOOKUP(A2,$C$2:$C$6220,1,0)),"not exist","exist")
Avatar billede mep.dva Mester
04. april 2023 - 10:15 #2
Tak for svar ebea, men den melder stadig fejl.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. april 2023 - 10:33 #3
Følgende formel virker fint for mig. Jeg bruger semicolon som argumentadskiller. Bruger du US settings?

=IF(ISERROR(VLOOKUP(A2;$C$2:$C$6220;1;FALSE));"not exist";"exist")
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. april 2023 - 10:58 #4
Altså jeg mener - bruger du rent faktisk komma (US settings) sådan som det fremgår af din formel?
Avatar billede Tom K. Forsker
04. april 2023 - 11:44 #5
Her er formelen, du kan bruge i Excel på dansk:

=HVIS(ER.FEJL(OPSLAG(A2;$C$2:$C$6220;1;FALSK));"not exist";"exist")
Avatar billede mep.dva Mester
04. april 2023 - 12:06 #6
Hov, kan se min kommentar ikke var kommet med. Det virkede xl-Enthusiast.
Jeg havde , efter A2 og det skiftede jeg ud med; så virkede det.
Tak for hjælpen.