Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. april 2023 - 19:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

I hvilket distrikt af Berlin, Tyskland, boede / bor Gitte Hænning ?

Min kone og jeg kom til at tale om Gitte Hænning,
som vi begge to synes om ....
*
Jeg var engang i Berlin, DDR (Før Murens fald) -
fulgtes med to tyske venner.
Pludseligt kom Gitte forbi på sin cykel.
Jeg råbte "Hej Gitte" !
Hun standsede. Gav sig lidt tid til at snakke lidt med os.
Mine tyske venner kaldte hende for "Die Gitte".
Hun var populær både i West Tyskland (BRD) og i Østtyskland (DDR).
*
Og har havde / har boet i Berlin i mange år.
Men hvor i Berlin ?
Jeg mener ikke adressen (gaden) - Men om det var / er i BRD eller DDR ?
- Ja. du er det jo et forenet Tyskland -
*
I hvilket distrikt af Berlin, Tyskland, boede / bor Gitte Hænning ?
*
Hun har vist boet i Tyskland omkring 50 år (?)
*
Har også boet i Köln og Hamburg - Og et 3. sted i Tyskland. (?)
*
Jeg siger : God Påske til jer alle ! * Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2023 - 21:17 #1
Godt spørgsmål 🙂

Måske kan dette hjælpe?

https://www.songkick.com/artists/13903-gitte-haenning
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2023 - 21:19 #2
Hopper af 🙃
Avatar billede milter Ekspert
05. april 2023 - 21:19 #3
I artiklen herunder fra Jyllands-Posten kan du læse dette: " Nu fylder hun selv 70, og møder man hende en solskinsdag i Berlin, hvortil hun flyttede efter Murens fald, er det vanskeligt at få ind i hovedet. " Artiklen er fra 2016.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE8804409/gitte-haenning-jeg-har-aldrig-foelt-mig-hjemme-i-tyskland/

Så hun har ikke boet i DDR. Hvor nøjagtigt, hun flyttede til efter murens fald, har jeg ikke kunnet finde noget om.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. april 2023 - 21:38 #4
Tak
Jørgen B.
og
milter
*
Jeg kigger på det
*
* Men tak ...
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2023 - 21:45 #5
PS - hun bor i Sverige, det kan trods alt være måske Wikipedia ikke er opdateret?

Eller er hun flyttet til Tyskland baseret af musik tour? 🤓🙃

Hygge§
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
05. april 2023 - 22:08 #6
Tak, Jørgen B.
- Ja, hvor har du læst det = At Gitte bor i Sverige ?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2023 - 22:10 #7
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2023 - 22:15 #8
Man kan skifte mellem sprogene, måske siger Tyske Wikipedia noget andet, som andre dokumentationerne ikke beskriver.

Kan være nyttigt at kigge på andre sprog, og have browseren tolke det for dig. 🤓
Avatar billede milter Ekspert
05. april 2023 - 22:49 #9
Gitte Hænning bor ikke i Sverige, medmindre hun da er flyttet dertil siden januar 2021.

"I dag er Gitte Hænning 74 år og bosat i Tyskland, men giver jævnligt koncerter i Danmark."

....  står der i dette link:

https://www.dr.dk/musik/sverige-gaar-pludselig-amok-over-gammel-dansktop-klassiker-jeg-er-blevet-afhaengig-af-den
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2023 - 06:34 #11
Hun har til Kristeligt dagblad sagt hun har boet:
Ni år i Hamborg. Ni år i München og nu alt for lang tid i Berlin 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2023 - 06:37 #12
Hun indspillede sin musik i Køln Jørn, men om hun havde fast bopæl der har jeg ikke set.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. april 2023 - 09:45 #13
God morgen og God Påske ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. april 2023 - 13:45 #14
STOR tak til jer alle sammen ...