Avatar billede Morten Professor
06. april 2023 - 08:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slet med id i databasen

Hej Håber i kan hjælpe mig, jeg kan simpelthen ikke få det til at gøre det jeg vil, og har lavet det mange gange før men kan ikke se fejlen.

Håber i kan.
Det er wordpress, men et plugin jeg er ved at lave.
Det er lige det sidste ved brugerinterface jeg mangler men kan simpelthen ikke komme videre.

public function deleteSpgID()
    {
        $query = "DELETE FROM ****** WHERE id = ?";
        $stmt = $this->conn->prepare($query);
        if ($stmt) {

            $deleteSpgID = $_REQUEST["deleteSpgID"];
            $stmt->bind_param('i', $deleteSpgID);
            $stmt->execute();
        } else {
            echo $this->conn->error;
        }

Her henter jeg id men det er som om $_REQUEST["deleteSpgID"] ikke bliver taget. kan se i min console id er med, så forstår ikke den ikke vil.

<select type="option" name="deleteSpgID" id="deleteSpgID'.$countSpg.'" class="spgID'.$countSpg.'">';
                                foreach ($getSpgData as $key => $data) {
                                    echo '<option value="'.$data['id'].'">'.$data['spgID'].'</option>';
                                }
                                echo '
                              </select>

Kan ikke se hvad der skulle være i vejen med denne.

Jeg har simpelthen stirret mig blind.

Det er i et ajax kald, og der kommer det hele med.

let id = jQuery(this).closest('.spgFloat').find('#deleteSpgID' + i).val();

jQuery.ajax({
                    type: "post",
                    url: ajaxurlObject.url,
                    data: {
                        nonce: ajaxurlObject.nonce,
                        action: 'deleteSpgIDAjax',
                        id: id,
                    },

tag jer ikke af de manglede dele, det er bare her de vigtigste dele er.
Da jeg har andre script på samme måde, men bare lavet om til det gældende der er lavet og rettet til.

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2023 - 10:03 #1
Er din $countSpg tegn på, at der er flere <select>-tags på siden, i samme <form>?

Hvis det er tilfældet, så kan der være flere name="deleteSpgID" hvoraf kun een kommer med tilbage til dit PHP-script.
Avatar billede Morten Professor
06. april 2023 - 10:39 #2
Hej Erik
Ja det er rigtigt, men bruger ajax som kigger på id="" med unik values, og kan se den viser den rigtige value når jeg ser hvad ajax henter.
Så kan ikke rigtig forstå det, men jeg syntes da lige jeg vil prøve af, men det kræver jeg laver en fetch af $_REQUEST["en value.'$i'"];
Men der er ikke andet for at prøve så må jeg prøve uden ajax.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2023 - 11:06 #3
Så er det måske ikke $_REQUEST["deleteSpgID"]  men  $_REQUEST["id"]
Avatar billede Morten Professor
06. april 2023 - 11:26 #4
Du er da guld :) Tak for hjælpen. Så kan jeg gå videre fedt du så det :D

Mange tak

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. april 2023 - 12:52 #5
Og måske:

  Lad være med at angive et name="..." hvis du ikke submitter en <form> - forvirrer måske en dag

  Kald den noget mere sigende end "id" i koden - den dag du skal lede efter den, vil du blive glad for det.