Avatar billede ZeBa Ekspert
07. april 2023 - 20:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Import af favoritter til Edge

Har eksporteret fra Edge på min gamle laptop og vil nu importere til min nye, men tilsyneladende kan jeg kun importere fra andre browsere.
Det kan sgu da ikke passe????
Avatar billede puren Ekspert
07. april 2023 - 22:18 #1
du kunne jo evt bare logge ind i edge på begge computer så bliver sendt over helt automatisk
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. april 2023 - 00:05 #2
#1 Forstår ikke
Avatar billede puren Ekspert
08. april 2023 - 00:40 #3
på din gamle computer logger du ind egde https://ibb.co/W0xJ9HP når du er logget ind bliver alle bogmærker lagt op i skyen.

log nu ind på din ny computer og dine bogmærker bliver nu hentet ned fra skyen igen
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. april 2023 - 00:48 #4
Det fatter jeg intet af, men der sker heller ikke noget. Hvad skulle der ske?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2023 - 08:18 #5
Forstår godt ZeBa.
Før i tiden kunne man importere fra HTML fil.
Det burde man stadig have kunnet. Men det er Microsoft i en nøddeskal :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2023 - 08:29 #6
Nå det ser ud til man måske stadig kan gøre det. De har blot "gemt" funktionen godt.
Hvid man trykker på importer fra andre browsere og trykker på den lille pil kommer en boks frem hvor men kan vælge html fil.
Men hvorfor pokker står den ikke synlig direkte sammen med browserne i oversigten??
https://ibb.co/qdRksBd
Avatar billede supportsiden Professor
08. april 2023 - 17:51 #7
Klik på indstillinger (...) eller Alt+F
Klik på Favoritter
Klik på (...)
Klik på Importer favoritter

Det ligger under indstillinger for favoritter hvilket vel ikke er så mærkeligt
Det er jo heller ikke noget man skal bruge hver hveranden dag
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2023 - 08:00 #8
#7 Ja og når du har gjort dette bliver men nødt til, som jeg skriver i #6, at trykke på "importer fra andre browsere" for så at trykke på "vælg hvad du vil importere". Herefter skal man trykke på drop down pilen, for at komme til der jeg viser i billedet.
Hvorfor skal det være så gemt?
Det burde stå med det samme i oversigten som en mulighed.
Avatar billede supportsiden Professor
09. april 2023 - 16:12 #9
Som sagt, så er det jo ikke noget man skal bruge hver hveranden dag så det er vel ikke så slemt :-)
Du kan også udnytte Edge's udmærkede søgefunktion
Start Edge indstillinger - skriv importer i søgefeltet
I øvrigt vil jeg da anbefale at aktivere synkronisering som andre har gjort her
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2023 - 17:03 #10
#9 Kan man bruge synkronisering hvis man bruger lokal konti på computerne?
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. april 2023 - 18:16 #11
#9: Jeg har spurgt om, hvordan man importerer favoritter. Hvorfor skriver du så det vås?
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. april 2023 - 18:18 #12
#6: Fordi IT udviklere er bedøvende ligeglade med brugerne
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2023 - 18:32 #13
#12 Ja jeg tænker ind imellem også det😉
Avatar billede ZeBa Ekspert
14. april 2023 - 18:48 #14
Nu ser det ud til, at min gamle laptop kan repareres, så jeg får ikke brug for hjælpen, men mange tak for bidragene