Avatar billede ole.n Praktikant
09. april 2023 - 08:48 Der er 11 kommentarer

kan ikke installere win 10

Efter forsøg på genoprettelse af win 10 fra usb kører installation til ca 60% og slukker så pcen når jeg forsøger at starte igen skriver den fejl i registreringsbasen, uanset hvad jeg gør kan jeg ikke komme væk fra det skærmbilled, jeg har prøvet fejlsikret tilstand med samme resultat hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2023 - 09:09 #1
Hvordan er usb mediet oprettet?
Har du forsøgt at oprette det på ny?
Har computeren du skal installere på haft Windows 10 på før, og kørte den uden væsentlige problemer inden du valgte at installere igen?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. april 2023 - 09:13 #2
Hvis du har mulighed for at om formatere Disken så prøv dette!
Hvis ikke så hold øje med om der kommer et sted under opstarten der kommer et sted hvor du bliver spurgt hvor du vil installere Windows og får muligheden for at slette Disken?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2023 - 09:17 #3
Jeg er enig i at slette disken helt under en installation. Gør selv dette konsekvent for ikke der kan være en risiko for at fejl fra tidligere installationer kan påvirke den nye.
Så det er et godt tip fra poko1 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2023 - 09:20 #4
Er det en stationær pc og du måske har flere diske i, kobl dissse diske fra, der ikke skal have noget med installation at gøre. Så får du ikke slettet noget der ikke må slettes hvis du vælger at gå til ikke allokeret disk når du installerer.
Avatar billede puren Ekspert
09. april 2023 - 10:23 #5
blev din bærbar for varm??
Avatar billede ole.n Praktikant
09. april 2023 - 10:32 #6
Hvordan skulle jeg kunne formatere disken, når jeg tænder får jeg bare et skærmbilled med en tekst der siger fejl kan ikke oprette win 10, selv hvis jeg i bios beder den starte fra usb eller fejlsikret tilstand får jeg samme besked, Det er en bærbar pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2023 - 11:48 #7
Husker du at gemme din ændring i bios med f10?
På computere kan man ved boot tilgå en boot menu. Mange tilfælde er det F12 men kan være andet alt efter mærke.
Hvis intet skal gemmes så nå/hvis du kommer til stedet hvor der skal vælges hvor Windows skal installeres så marker og slet alle partitioner på system disk.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. april 2023 - 12:45 #8
Lidt flere oplysninger kunne være brugelig!
hvor gammel er Labtop Hvordan er Harddisken Formateret og kører den NTFS med MDR eller GPT. System? Hvis GPT er UEFI så Enabled?
Avatar billede INK Ekspert
09. april 2023 - 13:26 #9
Er der noget på din harddisk, der skal gemmes? Har du sikkerhedskopi af dine filer/fotos mm?
Hvis du er klar til at slette alt, så skal du downloade Media Creation Tool og danne en usb, hvorpå der kan bootes. Denne usb kan laves på en anden pc, blot er der lige et flueben, der skal tilpasses, så usb gælder for alle pc'er og ikke blot den du downloader på.
Dernæst sætter du usb i din maskine og starter med en F12 (kan være en anden, som #7 skriver). Følg vejledning på skærmen og slet harddisken som #2 og #3 skriver. Det er normalt lige ud ad landevejen. Når du sletter harddisken slettes alt inklusive filer og programmer.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. april 2023 - 13:46 #10
Er det denne besked du får?
https://ibb.co/RQw5ZCq
Og hvis der er noget der skal gemmes på disken så vælg i stedet en Opgradering!