Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
12. april 2023 - 09:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sheets - beregning

Hej Eksperter,

Jeg har et lille problem med en beregning.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1kp7hkemECuPZSltL7H17Uahqcunf8nphYSwOdqe_hTI/edit?usp=sharing

I må gerne ændre direkte i mit sheet.

1;
Kolonne D og E beregner forkert. Der skal beregnes antal kwh timer men den viser - (minus) når feltet er tomt og så bliver beregningen helt forkert.

2;
Er det muligt, at slet ikke vise noget hvis nogle felter er tomme. Nu viser den 0 hvor der er en formel og det syntes jeg ikke ser fedt ud - gælder også dropbox.
Avatar billede ebea Ekspert
12. april 2023 - 10:09 #1
Når du uploader et eksempel, så upload det til et sted, hvor der er public adgang, og ikke til din egen konto.
Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
12. april 2023 - 10:18 #2
Hvor finder jeg en public adgang?
Avatar billede ebea Ekspert
12. april 2023 - 10:29 #3
Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
12. april 2023 - 10:46 #4
Super fedt! Tak! :-)

Men hvordan fjerner jeg (- kr) for det vises stadig i kollonne G og H. Og også hvis det er muligt at fjerne drop down menyen i kolonne B medmindre at cellen aktiveres?

Taaaak :-)
Avatar billede ebea Ekspert
12. april 2023 - 11:11 #5
#4 - Du skulle blot kopiere formlerne nedad, i kolonnerne. Nu har jeg gjort det for dig. Du kan blot downloade samme fil, som i #3.

Og hvis det løste dit problem, så luk venligst spørgsmålet.
Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
13. april 2023 - 07:30 #6
Ja, det forstod jeg og gjorde, men det virker ikke i Google sheets.
Avatar billede ebea Ekspert
13. april 2023 - 08:22 #7
#6 - Jeg havde indtryk af, at det du angav i #4, var at det virkede.
Du har ingen steder skrevet, at det drejer sig om Google Sheets. Du har oprettet dit spørgsmål i "Office og kontorpakker".
Dropdown i kolonne B, vises ikke, hvis du har en celle markeret uden for kolonnen.

Og det jeg har tilrettet, er lavet i Excel, og om det virker i Google Sheets, har jeg ingen ide omkring.
Avatar billede rickiegrayholm Juniormester
13. april 2023 - 08:33 #8
Tak for hjælpen. Nej, du har nok ret, det virker nok ikke i Sheets.