Avatar billede Kasper4450 Mester
12. april 2023 - 13:02 Der er 2 kommentarer

Styring af lyd (Microfon og højtaller) indgange

Hej

jeg har to setup jeg bruger og er lidt træt af jeg hele tiden skal ind i setup for at ændre.

Er det muligt at sætte en genvej på mit skrivebord eller en eksterne enhed hvor jeg kan trykke på en knap så det sker

Det er ønsker at at have følgende muligheder. (Lyd out + mic)

1. PC højtallere + PC microfon
2 Headset + Mic headset

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2023 - 18:38 #1
Du kan gå hurtigt ind i Indstillinger, og vælge System derefter ind i Lyd.

Her er der hurtigt konfiguration? Nej?

Du kan alternativt bruge højre klikke Lyd-ikonet og vælge enten Lyd indstillinger eller Volume Mixer?

Du kan også bruge Xbox Game Bar ved at trykke på tastatur "Windows logo + G" og her har du hurtigt omskiftning uden at installere tredjepart programmer.

🤓👍🙃 Hopper af
Avatar billede puren Ekspert
13. april 2023 - 00:41 #2
det kan gøres i powershell
se denne video https://www.youtube.com/watch?v=vxJpdH5PBy4
for at lære hvordan du skal lave dit script til at styre det med. ud fra et hurtigt kig vil jeg anbefale at bruge "ID" tagget og ikke "INDEX" tagget da index kan ændre sig

når du har styr på scripet så det bare at stoppe det i en .PS1 fil (gamle dos folk vil kalde det en .bat fil)
guide til at lave en sådan
https://stackoverflow.com/questions/10137146/is-there-a-way-to-make-a-powershell-script-work-by-double-clicking-a-ps1-file

du kommer så til at have 2 så du kan flippe mellem de 2 indstillinger du gerne vil have

og går der kode nok i dig så tænker jeg ikke det er sværer at lave det som en flip-flop så den laver et tjek om hvilken indstilling der er aktiv og så flipper over til den anden