Avatar billede MC3390 Juniormester
13. april 2023 - 22:52 Der er 2 løsninger

Betinget formatering på baggrund af anden celle

Hej

Jeg sidder og tumler med et lille opgave.

Jeg har i kolonne A en tekst stående hvor jeg ønsker at få den farve hvis en betingelse i kollonne B er opfylde, vel at mærke hvis der står en tekst i celle B2 skal Celle A2 farvelægges.

Hvis der står en tekst i Celle A3 og ikke noget tekst i Celle B3 skal der ikke være en farvelægning o.s.v.

/Michael
Avatar billede kim1a Ekspert
14. april 2023 - 07:47 #1
i A2 Betinget formattering baseret på en formel:
=B2="Eksperten"
Hvis det er ren "hvis der står noget tekst" og ikke en bestemt tekst så skal det være:
=B2<>""
Avatar billede MC3390 Juniormester
14. april 2023 - 10:16 #2
Tak for hjælpen Kim