Avatar billede pouls Juniormester
14. april 2023 - 09:44 Der er 7 kommentarer

Kan ikke starte en markroe

Hej
Jeg har en Access database hvor der starter en Makroe som laver en ny menulinjen og det har virket fint i flere år men enten er jeg kommet til at stille noget om på noget i Access eller der er kommet en opdatering der er skyld i at den ikke vil kører denne Makroe.
Hvis jeg starter den samme Access database på min gamle computer virker det fint så det er ikke noget i selve databasen.
Håber at der er en der kan hjælpe.
Avatar billede Gustav Ekspert
14. april 2023 - 10:08 #1
Du kan jo starte med at se, om version og build er ens:

> Filer, Konto, Om Access
Avatar billede pouls Juniormester
14. april 2023 - 10:24 #2
På min computer er Version 2302 16130.20332
på den anden er det 2302 16227.20280
så de er ikke ens.
Avatar billede Gustav Ekspert
14. april 2023 - 11:12 #3
Version 2302 16130.20332 er den nyeste for Aktuel kanal.
Den anden har du nok sat til Preview, så den er lidt foran med alt, hvad det kan medføre.
Avatar billede pouls Juniormester
14. april 2023 - 11:29 #4
den computer som Version 2302 16130.20332 er på har virket ind til for nogle få dage siden.
Avatar billede Gustav Ekspert
14. april 2023 - 11:48 #5
Så har det noget med versionen at gøre, for den er fra i går.
Du synes at have følgende alternativer:

- løse fejlen
- rulle opdateringen tilbage
- bruge den anden maskine
- vente på den næste opdatering
Avatar billede pouls Juniormester
14. april 2023 - 20:33 #6
- løse fejlen
vil være dejligt det har måske noget med sikkerheden i at køre makroer som skal godkendes i den nye opdatering men hvordan?

- rulle opdateringen tilbage
Hvordan gør jeg det?

- bruge den anden maskine
Det er ikke muligt den er langsom og nok 15 år gammel

- vente på den næste opdatering
Ingen ved vel hvornår den kommer og den vil løse det.
Avatar billede Gustav Ekspert
15. april 2023 - 09:08 #7
1. Svært at vide, når vi ikke kender din kode
2. Her er Bing jo en hjælp:

Versioner:
https://learn.microsoft.com/en-us/officeupdates/update-history-microsoft365-apps-by-date?WT.mc_id=M365-MVP-5002361
Installation:
https://serverfault.com/questions/979000/update-office-without-opening-an-office-application

3. Tålmodighed - eller opgrader med en SSD
4. 10. maj senest