Avatar billede overgreat Forsker
18. april 2023 - 22:24 Der er 3 kommentarer

Samle alle rækker fra ark i "hovedark"

Hej Alle

Håber I kan finde en simpel løsning uden anvendelse af VBA.

Der er flere forskellige ark i et excelark med tabeller, som har de samme kolonner.

Ønsker er at kunne lave et "hovedark" som altid er samlet med alle linjerne fra de andre ark...

Kan man lave det?
Avatar billede overgreat Forsker
18. april 2023 - 22:25 #1
linjerne ønskes over 1:1, så hovedarket bliver "opsummering" af alle arkenes linjer.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. april 2023 - 06:33 #2
@overgreat
Til dig og alle andre spørgere på Excel Eksperten:
Husk at angive hvilken Excel version du bruger, herunder (2010, 2016, 365 og så videre) og også sprogversion (dansk, engelsk). Der er mange versioner af Excel i sving, og de løsningsmuligheder der er, afhænger i høj grad af, hvilken Excel version der er tale om.

Så altså, inden jeg svarer på dit spørgsmål, hvilken version bruger du?

Og så i øvrigt - har du mulighed for at uploade en eksempel-fil til Dropbox, hvoraf man kan se, hvad du har, og hvad du ønsker?
Avatar billede Tom K. Forsker
19. april 2023 - 08:56 #3
Excel 2021 dk.
Den simple løsning er nok at kopiere data og sætte ind.
Den lidt mere krævende løsning befinder sig i Pivottabel i fanebladet DATA. Der kan du importere fra forskellige formater og ark.
Det er et stort emne, som nok er lidt svært at vejlede i, så jeg vil anbefale dig at tage en tur på YouTube og studere lidt. en jeg kan anbefale er:

https://www.youtube.com/watch?v=FI4HkCzMaIk
https://www.youtube.com/watch?v=YOC-pEIuHpA

God fornøjelse.