Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. april 2023 - 20:45 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Findes "TOTAL AV" i en gratis udgave (Eller en den "kun" gratis at downloade ?)

Som overskriften siger :
*
Findes "TOTAL AV" i en gratis udgave
- (Eller en den "kun" gratis at downloade ?) * (Men koster i øvrigt penge ?)
*
Der står noget med "Gratis Download".
*
God Onsdag fra Jørn
Avatar billede Erik K Ekspert
19. april 2023 - 21:04 #1
De får ikke just den bedste kritik - se:    https://dk.trustpilot.com/review/totalav.com

Der findes bedre alternativer jvf. diverse tests.

Jeg har i en lang årrække (mere end 10 år) brugt Avira og aldrig haft virus. De har en gratis version, hvor man ikke hele tiden bliver testet på, hvor vågen man er for at undgå installation af anden software.
En periode brugte jeg deres betalingsudgave og det var nemt, at komme ud af igen uden nogen dikkedarer.
Den findes så ikke i en dansk version, men er så nem at håndtere, at selv uden de store evner i udenlandsk burde det ikke volde problemer.
De er i øvrigt testet af forbrugerbladet Tænk i efteråret 2022 og kåret til bedste gratis AV.
Og der findes jo også andre kendte programmer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. april 2023 - 21:10 #2
Umiddelbart ser det meget tilforladeligt ud - man som bekendt vokser træerne ikke ind i himlen. Jeg vil tvivle lidt på om det helt holder stik.
Hvis du downloader antivirusprogrammet så husk, at det ikke er særlig smart at have to antivirusprogrammer installeret, da de kan modarbejde hinanden.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
19. april 2023 - 21:21 #3
Tak til jer :
Erik K
og
ErikHg
*
Jeg har ca. en måned til at finde ud af, hvad jeg skal investerer i.
*
Foreløbig har jeg Norton 360 - Som sagt - næsten en måned endnu ....
*
Jeg har været godt tilfreds med Norton. Det er ikke det ....
*
Men jeg tænker, Alligevel - På at prøve noget nyt og andet ....
Avatar billede valby Ekspert
19. april 2023 - 23:44 #4
Jeg hoppede på et godt tilbud fra Total AV. Men jeg havde overset en lille rubrik, hvor
der var sat et flueben i, som der betød. at abonnementet forsatte til fuld pris.
Jeg kontaktede den med en mail. som forklarede, at jeg ikke ønskede at forsætte til fuld pris.  Men det blev ikke umiddelbart accepteret. I stedet sendte de mig flere mails, som forklarede vigtigheden af at have en antivirus. Først efter flere mails, skrev de, at jeg ikke længere var bundet til deres antivirus.
Det er en lusket fremgangsmåde, som desværre benyttes af flere firmaer, så er man ikke opmærksom, kan man pludselig stå med en stor regning.
Jeg er enig i, at man ikke skal køre med mere end et antivirus program af gangen.
Og med mindre man færdes på pornosider, tror jeg, at Windows antivirus er udmærket.. Men er man til porno, vil jeg anbefale Antimaleware Pro. Den er dyr men meget effektiv. Da den var helt ny, købte jeg et livsvarigt abonnement for 100 Kr.
Så heldig kan man være :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 07:33 #5
T@K Valby !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 09:33 #6
T@K til jer = Total AV.... skal det så ikke være ....
Men nu er jeg orienteret ...

TAK !
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 09:34 #7
God hjælp !
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. april 2023 - 10:06 #8
#4 Det undrer mig ikke at de prøver at lokke brugerne.
Som man siger "lyder noget for godt til at være sandt, så er det, som regel også".
Desværre fremhæver mange producenter det felt, de ønsker brugerne skal klikke på, og så fanger bordet efterfølgende.
Det er ufine forretningsmetoder.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2023 - 10:40 #9
Det er ikke noget nyt med at de har haft en aggressiv måde at få købere ind i folden. Jeg tror måske dog at de er kommet med i test på comparatives siden der som uvildig tester antivirus.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2023 - 10:41 #10
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2023 - 10:46 #11
Som man kan se i testen klarer den sig lige så godt som de andre kendte. Microsoft Defender er dog stadig kun et standard antivirus program.  Den fejler i offline beskyttelse og har stadig problemer med falske positive.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 11:53 #12
Tak for mere Info og God Torsdag til jer ...
Avatar billede valby Ekspert
20. april 2023 - 14:03 #13
Når jeg er kritisk over for Total AV, er det deres metoder, men de får gode karakterer her: https://bedsteantivirus.com/bedst-gratis-antivirus
Avatar billede valby Ekspert
20. april 2023 - 14:22 #14
Jeg har, af interesse, hentet den frie version af Total AV. De prøvede, som forventet, at lede mig ind på købeversionen.
Efter installation og genstart, dukker dukker så dette billede op:
https://ibb.co/sCqmqDR
De giver ikke op så let, men nu ryger de ud igen, selv om det muligvis fungerer, som man kan forlange af et gratis antivirus.
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. april 2023 - 15:11 #15
#14 - Det er jo ganske som man kunne forvente - forretningsmoral har de, men desværre er der tydeligvis tale om den dårlige af slagsen.
Men der er nok nogen der hopper på den.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 15:12 #16
Åh ! "Bonde-fangeri" + "Storby-fangeri"
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 15:24 #17
Tak for advarslen !
Avatar billede Erik K Ekspert
20. april 2023 - 15:40 #18
De forsøg på bondefangeri oplever man netop ikke med Avira og det er grunden til at jeg bruger den.
Når den er installeret, kører den bare i baggrunden og man ser den aldrig, medmindre den finder noget man skal håndtere. Det gør man så og uden mulighed for at klikke på noget man ikke ønsker.
Jeg har heller aldrig fået mails fra dem med forsøg på at lokke mig over i betalingsversionen.
Iflg flere tests er den gratis version udmærket.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 16:05 #19
Jeg vil vælge Avira - Når Norton ophører - Mange T@K - Erik K. !
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. april 2023 - 16:22 #20
Jeg har anvendt Norton i mange år (omkr. 14-15 år) i betalingsversionen , men for noget siden begyndte de også med deres "kreative markedsføring", i form af, at der poppede "favorable tilbud" op. Heldigvis var der som så ofte før hjælp at hente her på eksperten. Nu er disse "tilbud" blokeret og alt virker som det skal.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 16:41 #21
Jeg er faktisk også godt tilfeds med Norton 360 - Men min kone mener vi skal  spare, der hvor vi kan sparer. Og hun spørger hvad Norton så kan. .... Som noget gratis ikke kan ... Og jeg er vist ikke så god til at "sælge" en fornyelse af Norton til min økonomiske kone ... Med mindre jeg kan overtale hende ? - Foreløbig har jeg Norton i næsten en måned endnu ....
Avatar billede ErikHg Ekspert
20. april 2023 - 16:52 #22
#21 - Så må du starte de "indledende finanslovsforhandlinger" med din "finansminister".😉
Avatar billede valby Ekspert
20. april 2023 - 17:05 #23
@Ikke-ekspert
https://e-gear.dk/norton-360-deluxe.html?gclid=EAIaIQobChMIpYmN79y4_gIVDgqiAx2JxgKtEAYYAyABEgLQiPD_BwE#265=4109
Er det denne du skriver om? Så hvis du er godt tilfreds, er det da ikke dyrt.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2023 - 17:09 #24
Nej det er et godt tilbud Valby.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 18:44 #25
Ja, jeg må have fat i Fru Finansminister !

Det var da billigt ! - Billigere tilbud end det jeg blev "opkrævet" (og skal tænke over)
T@K - Hr. Valby ....
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
20. april 2023 - 19:05 #26
Tja, vi har da penge - Og så har vi 6 børnebørn - 4 piger og 2 drenge ...
Som vi gerne "be-gaver" tit. - De bor meget tæt på os.
Så de er her tit. (Heldigvis) ...
*
Jeg siger (igen) : Tak for den fine hjælp !
Avatar billede Morfar Praktikant
22. august 2023 - 10:37 #27
Nul tillid til TotalAV.  Har været glad for deres Antivirus og VPN, men 8. aug. forsøgte de at hæve 173.50 EUR på mit kort. Det blokerede banken. Åbenbart har en anden dansker fået trukket samme beløb, som er helt ude af proportioner med deres priser. Det var min Antivirus, der skulle fornys, men det koster ca. 23.50 EUR. Da kortet var spærret kunne de ikke få beløbet, så min Antivirus blev lukket, men samtidig blokerede de min VPN, selv om den ikke er udløbet. Jeg var ikke bekendt med, at man var forpligtet til at have deres Antivirus for at have deres VPN.  Trods utallige mails har jeg ikke fået en forklaring på, hvorfor de ville trække 173.50 EUR. Jeg har meddelt dem, at jeg ønsker at betale via PayPal for selv at have kontrol over transaktionerne. De siger, at man godt kan benytte PayPal, men kan ikke oplyse hvordan. På deres kontrolpanel skulle det være muligt at bruge PayPal, men det ser ud til, at de har blokeret linket. Sagen er vel, at de ønsker fri adgang til at hæve på kundernes betalingskort. Det er ikke betryggende. Jeg skriver fortsat med dem, men det er muligvis robotter, man bliver betjent af, for det er nonsens-svar, man modtager.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. august 2023 - 11:37 #28
Tak, Morfar ,,,,
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. august 2023 - 11:42 #29
Ja, platuglefirmaer er der nok af, så det er godt at det kommer frem, så andre ikke også bliver fuppet,
Det virker meget paradoksalt, at et firma der sælger antivirus-software mod bl.a. net-svindel, ikke er meget bedre selv.