Avatar billede Danky Praktikant
22. april 2023 - 09:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg a gamer pc.

Hejsa,

Jeg skal købe en gamer pc til min søn, til hans konfirmation.
Det er ikke rigtigt noget jeg har styr på, og vil gerne have det bedste køb for mit budget. Så håber en herinde kan hjælpe med at finde den "rigtige" inden for mit budget.

Det skal siges at pengene er lidt små, da skattefar har været efter mig :)
Derfor som udgangspunkt, køber jeg computeren via finansiering, som ved El-Salg, hvor de har 0 kr. i omkostninger og gebyr.

Udvalget på elsalg.dk er dog lidt begrænset, så mener i jeg finder en bedre deal på f.eks. sharkgaming, hvor omkostningerne på et 12 måneder lån er på omkring de 1.200 ,- men det stadig kan betale sig, så er det også en mulighed.

Her er den jeg ser på, som efter alt er betalt koster 9.499 ,-
https://elsalg.dk/webshop/acer-nitro-50-n50-640-tower-i5-12400f-16gb-512gb-rtx-3060-w10h-dg-e2veq-00a

Gå man ind på f.eks. sharkgaming, hvor de også har finansiering til "0" kr. ud over md. gebyr :)
Så har de en i samme prisklasse, men pga. gebyr en ekstrapris på 6-700 kr.
https://sharkgaming.dk/max-bite-bloodlust

Hvad tænker i er det bedste valg?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
22. april 2023 - 20:21 #1
Det bedste er ikke at købe ting på afbetaling, det er ikke en god vej til en sund økonomi, heller ikke når det er rentefri. Personligt ville jeg vælge en billigere gave.
Eller en billigere gamer pc, typisk er det bedst at afvente gode tilbud i Power eller Elgiganten og ikke købe til listepris. Fx. lige nu denne i Power til 4999 https://www.power.dk/computere-og-tablets/computere/stationaer-pc/medion-erazer-recon-e20-stationaer-pc/p-1925748/
Avatar billede puren Ekspert
22. april 2023 - 22:29 #2
#1 af købe på afbetaling må være en sag #0 skal gøre op med sig selv #0 er kommet her for at få noget teknisk hjælp og så kan vores (dine, andres og mine tanker om køb på afbetaling være hvad de vil)

#0 du får en lidt bedre computer hos sharkgaming så overall dog med vægt på  dobbelt så meget harddisk plads et computerspil fylder snilt 60GB og nogle af de store er over 100GB, grafikkortet er også lidt bedre dog er det fra AMD, for en 11 år siden var AMD ikke så gode til at opdater deres grafikort driver om de er blevet bedre til det ved jeg ikke.

på bundlinjen.
det er 2 flote computere til børne værelset som han næppe bliver moppet med
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
23. april 2023 - 00:10 #4
#2 Tak for belæringen omkring svar-etik. Jeg beklager at jeg foreslog en billigere løsning. Du har nok ret i at han ikke bliver moppet af kammeraterne hvis han får de dyre modeller.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
27. april 2023 - 23:53 #5
Nu er der tilbud i Power, som meget godt illustrerer at fidusen er at holde sig parat og  afvente tilbud i Power og Elgiganten og ikke købe til deres normalpriser. Men vær forberedt på at de sommetider vil forsøge at tale dig væk fra tilbuddene over til noget de tjener penge på.
Der er lige nu en der ligner meget i specifikationer, den Acer Nitro du nævner, men til en langt lavere pris førpris 10999 nu 5999.
https://www.power.dk/x/p-1238293/?utm_campaign=eDM-1823_Dynamic&utm_medium=edm&utm_source=ipaper
Kompakt gaming computer med en 12. generations Intel-processor og GeForce RTX 3060-grafik
NVIDIA GeForce RTX 3060 12 GB
Intel® Core™ i5-12400F
16 GB RAM, 512 GB M.2 NVMe SSD