Avatar billede hkprofil Forsker
23. april 2023 - 09:56 Der er 9 kommentarer

Google Foto

Tidl. har jeg fået hjælp/anbefaling her til at indsætte mine fotos i Google Foto da jeg derved hurtigt og nemt kan se dem, både på min iPhone og vise dem på TV via CromeCast.
Jeg har nu overført dem alle og lagt dem i album/samling. Det virker fantastisk godt - DOG er der det problem, at de ikke lægger sig i den rækkefølge de skal - altså hulter til bulter.
Er der nogen der ved hvordan man løse det problem?
Avatar billede ebea Ekspert
23. april 2023 - 10:24 #1
Hvad mener du så, den rigtige rækkefølge er?
Foto's er sorteret med nyeste først (upload dato).
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. april 2023 - 10:50 #2
Det er min opfattelse der sorteres efter optagelsesdato. hvis den er tilgængelig (meta data EXIF)
Avatar billede poko1 Ekspert
23. april 2023 - 15:20 #3
Hvis du har muligheden for at rette på navne så sæt et tal foran! Når jeg Streamer Musik så bruger jeg at sætte et tal foran for ikke at få samme kunstner lige efter hinanden!!
Avatar billede hkprofil Forsker
23. april 2023 - 16:07 #4
Jeg har omdøbt dem alle til den dato der passer til billedet, altså f.eks. "2020 04 22 Haven"
Avatar billede hkprofil Forsker
23. april 2023 - 16:08 #5
Men det er ærgerligt, at billeder fra rejsen blandes, så man starter med hjemkomst og så fly og så afgang osv ?
Avatar billede INK Ekspert
23. april 2023 - 16:36 #6
Hvis du laver et album med eksempelvis dine feriebilleder, så kan du redigere album og sætte billederne i den ønskede rækkefølge.
Avatar billede falster Ekspert
23. april 2023 - 17:06 #7
Har du omdøbt dem på en måde så tidspunkt for oprettelse/optaget stadig passer med navnet?

(Altså således, at billedfilen "2020 04 22 Haven", står som oprettet 22. april 2020.)
Avatar billede hkprofil Forsker
23. april 2023 - 17:55 #8
De er overvejende med samme dato for optagelse som senere navngivet. Det er også fint, at jeg kan redigere. Umiddelbart måske et kæmpe arbejde med mange tusinde fotos. Det er ok ud når jeg ser på min PC eller app på min iPhone, men ville gerne teste om det er når de ses via CromeCast, at det går galt, men så gik mit TV lige i udi, så nu må jeg vente til jeg lige får et nyt :-(
Foreløbig tak for hjælpen, jeg vender tilbage.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. april 2023 - 18:29 #9
Renamer lite kan automatisere navngivningen - så et går hurtigt selv med mange filer.

https://ibb.co/vHNQBF1