Avatar billede goglov Seniormester
25. april 2023 - 03:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SyncBack Free problem

SyncBack Free v 10 er pt. Den nyeste udgave
SyncBack Free er et virkeligt godt gratis backup program til pc men yderst nørdet at indstille.
Problem:
SyncBack Free v 10 er sat til spejling af en bestemt profil.
Men når der tilføjes mapper/filer i kilden så kopieres de IKKE over på destinationen.
Resultatet er at jeg ikke kan stole på hvad der er kopieret til min destination.
Er der nogen der kender programmet så godt at de kan komme med et bud på hvad der ikke er indstillet korrekt?
Avatar billede puren Ekspert
25. april 2023 - 21:52 #1
en bug?? ellers havde jeg nok bare brugt ROBOCOPY et indbygget program i windows den eneste hage ved det er at der ikke er nogen fin GUI men at det er konsol

så noget a la robocopy C:\kilde c:\kilde-kopi /x /X /y

og så er det jo bare at smide det i planlagte opgaver så windows selv køre det
Avatar billede goglov Seniormester
26. april 2023 - 03:08 #2
Tak for forslaget. Men jeg er ikke så skrap til dos. Derfor håber jeg at at nogen har et andet forslag
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. april 2023 - 10:48 #3
Du kan overveje Microsoft Synctoy - det er godt nok gammelt - men jeg synes om det -især den sidste af de tre modeser god til backup.
Avatar billede goglov Seniormester
27. april 2023 - 04:26 #4
Tak for tippet.
Men Microsoft Synctoy findes ikke mere i Microsoft store.
Jeg vil gerne have et program der muliggør at udvælge særlige filer i profiler lige som SyncBack Free. Og så må det godt være gratis.
Avatar billede zagger Juniormester
29. april 2023 - 08:58 #5
Det er et stykke tid siden jeg har brugt SyncBack Free, men mener at der ud for mapperne er en lille boks der kan vinges af. Hvis man klikker på den én gang synkroniseres mappens nuværende struktur. Klikker man igen synkroniseres fremtidige strukturændringer også.

Det er som sagt nogle versioner siden jeg har brugt programmet, så ved ikke om det er blevet ændret.
Avatar billede zagger Juniormester
29. april 2023 - 09:10 #6
Prøvede lige at hente v. 10.
Du skal højreklikke på mappen og vælge "Inkludér nye filer (ink. alle undermapper)".

https://i.imgur.com/f0DveBb.jpg
Avatar billede goglov Seniormester
29. april 2023 - 23:48 #7
Til Zagger

Det du foreslår er vist lige nettop mig.
Men …
Jeg har ledt efter “indgangsbønnen” til nettop den side din billedfil viser, og jeg har ikke kunnet finde den.
Kan du vejlede yderligere?
Avatar billede zagger Juniormester
30. april 2023 - 15:04 #8
Redigér backup profil og "Vælg undermappe og filer".
Avatar billede goglov Seniormester
01. maj 2023 - 00:25 #9
Jeg har sikret mig på opdateringen at jeg har den sidste SyncBackFree V 10.2.112.0 (32 bit)
Er du sikker på at vi har den samme version. Måske er din en pro model.
Når jeg højre klikker på profilnavnet og går ind under rediger får jeg skærmen:
Profilopsætning: Dokumenter 2 - Få udvalgte Backup - Simpel som er sat til spejl
Det er tilsyneladende den samme skærm du viser mig. Min er bare meget simplere end din.
Eller også er jeg et helt forkert sted: se https://1drv.ms/i/s!AiRuTc83Lr1U1nPX9AP8koUbPPx0
Avatar billede zagger Juniormester
01. maj 2023 - 05:01 #10
Prøv at klikke på "Vælg undermapper og filer", så skal du se løjer.
Avatar billede goglov Seniormester
02. maj 2023 - 02:54 #11
Zagger
Mit problem er løst!
Tak skal du have og tak for din tålmodighed.
Jeg havde stirret mig blind på alle de forvirrende muligheder dette program kan.