Avatar billede EveryMA Mester
28. april 2023 - 08:33 Der er 3 kommentarer

Tillad kun x antal felter til personer

Hej Eksperter!

Jeg kom lige på en idé som kan lette mit arbejde utrolig meget.

Jeg har en Excel-fil, som flere personer har adgang til, men kun i skrivebeskyttet version, da det kun er mig, som ændrer i filen. De kan kun se indholdet.

Men er det ikke muligt, at oprette flere koder til x antal felter?

Så med min kode kan hele arket rettes
Med kode nummer 2 kan kun f.eks. kolonne A, B og C rettes
Med kode nummer 3 kan kun f.eks. kolonne D, E og F rettes
Avatar billede kim1a Ekspert
28. april 2023 - 11:52 #1
Kunne info ikke være i et andet ark som dit ark trækker fra?
Avatar billede EveryMA Mester
28. april 2023 - 12:04 #2
Den har jeg også tænkt - men det ville give ekstra arbejde.

Det skal være i samme ark, som er det eneste ark i filen.
Avatar billede EveryMA Mester
28. april 2023 - 12:47 #3
Fandt det! :-)

Under Gennemse-tabben hedder knappen 'Tillad at redigere områder'. Så markerer man bare felterne og angiver en kode til at kunne redigere i dem.