Avatar billede mep.dva Mester
28. april 2023 - 14:27 Der er 4 kommentarer

Grupper datoer i pivot

Hej,

Jeg har et excelark hvor der i en kolonne står datoer i nogle af cellerne. Jeg vil gerne gruppere datoerne i måneder i en pivot tabel. Men den bliver ved med at melde fejl.
Jeg har sikret mig, at alle datoerne står med samme format DD-MM-YYYY og at de tomme celler en helt tomme.

Er der nogen kan give et bud på hvad der går galt?

Mvh Marie
Avatar billede Tom K. Forsker
28. april 2023 - 15:13 #1
Kan du lægge en kopi af din(e) tabeller på DropBox og gerne en beskrivelse af felterne uden dato? så vil jeg gerne kikke på det.
mvh Tom K.
Avatar billede madklub Guru
28. april 2023 - 15:17 #2
Har du også sikret dig at cellerne er formateret som dato, og ikke tekst ?
Avatar billede mep.dva Mester
01. maj 2023 - 08:33 #3
@madklub - ja de er alle formateret som dato og samme dato format.

@Tom K - jeg prøvede lige at lave en ny fil hvor jeg slettede de andre data i arket, for at have en tom fil jeg kunne sende, og i denne nye fil, virker det fint. Der grupperer den datoerne som den skal.
Så tænker ikke det hjælper så meget at sende den.
Jeg prøvede herefter at gemme den originale fil som en ny fil, men der virker det stadig ikke.
Avatar billede Tom K. Forsker
02. maj 2023 - 14:18 #4
Så ligger fejlen nok i de data som du har slettet.