Avatar billede johnbr Seniormester
28. april 2023 - 21:08 Der er 9 kommentarer

Nvidia Shield Tv Pro

Hej
Jeg er ved at købe ovennævnte til streaming af tv og mangler lige at vide hvad jeg skal være opmærksom på i forbindelse med køb af Hdmi kabel?
Ps lige nu har jeg en Google Tv Chromecast, men den lacker for ofte under udsendelser!!!
Avatar billede kurtba Ekspert
28. april 2023 - 21:58 #1
Kablet skal bare være 2.0 kompatibelt.
Jeg tvivler i øvrigt på, at du får bedre streaming, da den jo også bruger en indbygget chromecast.
Normalt når det lacker ved streaming til chromecast, er det fordi netværket ikke er hurtigt nok. Så du skal nok i stedet få set på de hastigheder du har via dit trådløse netværk og få optimeret det.
Avatar billede johnbr Seniormester
29. april 2023 - 08:18 #2
Hej Tak for svar
Jeg bruger ikke Chromecast Jeg streamer direkte fra installerede apps som f.eks Tivimate og Ott Player.??
Avatar billede johnbr Seniormester
29. april 2023 - 08:25 #3
Jeg havde nærmere en ide om at det var processoren i Goggle Tv enheden som ikke var kraftig nok til at streame jævnt for wifi hastigheden er også normalt over 100.
Avatar billede puren Ekspert
29. april 2023 - 12:57 #4
hvis du bare opdater fordi at wifi ikker er hurtigt nok så havde nok købt denne https://store.google.com/da/product/chromecast_ethernet_adapter_gen_2?hl=da

den skal så lige havde et netkabel også men det er det der er hele ideen med den
Avatar billede johnbr Seniormester
29. april 2023 - 13:21 #5
Hej Jeg mener jo netop at det er ikke wifi der er langsomt med over 100 mbit men måske mere at processoren i Chromecast Google tv ikke er kraftig nok??
Avatar billede puren Ekspert
29. april 2023 - 13:34 #6
undskyld at jeg spøger på denne måde men hvordan ved du at du har 100mbit wifi??
Avatar billede puren Ekspert
29. april 2023 - 13:36 #7
og er det på seneste firmware???
Avatar billede johnbr Seniormester
29. april 2023 - 13:55 #8
Jeg har jo downloadet div test apps på Goggle Tv og testet wifi og min mobil siger det samme når jeg tester på den så jeg går da ud fra at wifi så er ok??? Jeg var sådan set mere på om det var Google Tv’s processor som ikke er hurtig nok. Jeg har faktisk resettet og opdateret på Google Tv og Tivimate  for at være sikker på at det var det nyeste
Avatar billede johnbr Seniormester
29. april 2023 - 21:58 #9
Puren
Har du en ide om hvor man kan købe Ethernet adapteren?