Avatar billede PGFfyn Mester
04. maj 2023 - 16:29 Der er 8 kommentarer

G-mail åbner med forkert konto.

Har 2 g-mail konti, og g-mail åbner med den "forkerte".
Har prøvet at logge ind med den forkerte, og logge ud (lukke) af den forkerte, og derefter åbne (vælge) den rigtige, og derefter lukke g.mail med kryds i højre hjørne, men det er stadig den forkerte der åbner.
Har set at den rigtige er anført som standard, men virker ikke.

Venlig hilsen

Povl
Avatar billede 220661 Ekspert
04. maj 2023 - 17:44 #1
Fra app på telefon eller fra browser?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. maj 2023 - 18:21 #2
alternativt, så kan du bruge et mail-program til den primære, så du ved, at det er dit valg. Og så evt tilgå den anden konto via web når du har behov for den.
Avatar billede PGFfyn Mester
05. maj 2023 - 07:01 #3
Fra browser Edge. Telefon virker som den skal.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2023 - 07:34 #4
Slet cookies i edge. Det skal gøres en gang imellem, da der kan opstå rod i data der.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2023 - 09:40 #5
Hvis du har et link i din browser som du trykker på når du tilgår så slet det, og opret et nyt når du "står" på den rette position på din Gmail.
Prøv dette.
Og udfør #4 også :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2023 - 10:29 #6
Edge har en fordel her - prøv det fx til din gmail - den kan lave apps...

Når du er på en startside (fx gmail) og er logget ind på den ønskede konto, så i top højre i Edge klik på ...
Gå ned til apps, og klik på 'installér dette websted som en app'

så har du en genvej direkte - og uden at starte Edge - bare dette site for sig selv.

Det er Edge, der styrer den, så du kan ikke lige slette den som normal app. I Edge skal du ned til apps igen, og klikke 'få vist apps' I det lille vindue klikker du på ... og vælger 'administrer apps' - så har du en oversigt over de sites, du har oprettet som apps, og ud for hver er der ... hvor du kan klikke på 'fjern' (og så vælge, om alle tilhørende data (fx cookies) skal fjernes samtidigt).

Jeg bruger det fx til experten og min bank - hurtig åbning direkte, og ikke andet.
Avatar billede Bent Juniormester
06. maj 2023 - 11:53 #7
Når du lukker med kryds i højre hjørne lukkes den samme konto op igen, du skal lukke din g-mail konto og derefter åbne den rigtige konto igen
Avatar billede PGFfyn Mester
08. maj 2023 - 11:35 #8
Hej.

Tak for alle svarene - blev selv lidt klogere undervejs.
Men desværre - har slettet som beskrevet, tømt cookies, slettet apps de rigtige steder og hvad ved jeg.
Men det er stadig den forkerte konto der åbner.
I starten var det kones navn eller mailadresse der kom frem, efter at hun havde logget ind på min PC - Edge og Win 11 - men hende fik jeg fjernet fra denne PC, og derefter, ja så er det den anden konto der spøger, og måske jeg også fjerner denne konto fra min PC - stnes bare at det er lidt "fattigt" af gøre på denne måde.
Men tak for assistancen.
Venlig hilsen
Povl