Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. maj 2023 - 16:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Et lille, gratis, program til at holde øje med de forskellige programmers opdatering ?

Findes der :
Et lille, gratis, program til at holde øje med de forskellige programmers opdatering ?
*
Jeg har Norton, som holder øje med det :
Hvilke programmer, der skal opdateres.
*
Men hvis jeg skrifter til et gratis Anti-Virus program -
Når Norton udløber.
Så mangler denne del jo.
*
Venlig Hilsen Jørn
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2023 - 17:10 #1
Min vurdering:

Hvis man i programmernes brugerflade tillader at det selv skal tjekke for opdateringer så hsr man ikke behov for program til st tjekke for en. Oplever st de fleste programmer melder der er opdateringer til programmet.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. maj 2023 - 17:31 #2
Tak 220661 !
*
Nu er jeg bare blevet så vandt til, at Norton fortæller det, når jeg scanner -
Så jeg har helt glemt at holde øje individuelt ....
*
Men ja . Det gør de enkelte programmer vel .....
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2023 - 17:44 #3
Ja der er ikke nogle af de programmer jeg bruger der ikke fortæller hvis der opdatering. Browsere fortæller eller henter jo også automatisk opdatering.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. maj 2023 - 17:54 #4
Tak, 220661
- Men så er der jo ingen ko på isen ....
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2023 - 17:59 #5
Nej det vil jeg ikke mene der er hvis du i indstillinger for programmet har aktiveret det.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. maj 2023 - 18:17 #6
Jeg bruger et program der hedder : PatchMyPc
Det er gratis, og kan indstilles til automatisk at søge, og installere opdateringer.
Kan downloades fra www.softpedia.com Og sikkert andre steder. Der findes andre patch programmer der minder om denne, men nogen af dem er betalings programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2023 - 18:23 #7
#6 enig. Skal man bruge et free program til dette vil det være det bedste valg.  Har ikke den pæneste brugerflade men virker.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. maj 2023 - 18:34 #8
Tak, Uvanga
- Jeg kigger nærmere på det ....
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2023 - 18:48 #9
Jeg kører kun programmer hentet via Microsoft Store, og derfor tjekker jeg app'en Microsoft Store en gang om ugen (den plejer at have styr på det selv - men bare til kontrol)
I programmet, så i nede i venstre side er 'Bibliotek' klik på den - så får du en oversigt over alle hentede programmer, og der er en 'Hent opdateringer' knap. Klik på den, og 'alt' er opdateret efter kort tid.
Jeg går ud fra, at programmet virker i stil med Indstillinger i Windows - den skal såmænd nok hente opdateringer, men de større kræver ofte en godkendelse, og mht viruskontrollen, så er den ofte bagud (M$ tager ikke mindre rettelser alvorligt), så det hjælper at klikke 'Windows update' og derefter (selvom den ikke viser noget) klikke på 'Hent opdateringer'
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. maj 2023 - 19:04 #10
Tak, claes57
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. maj 2023 - 21:07 #11
Tak for hjælpen ....
Avatar billede 220661 Ekspert
07. maj 2023 - 06:48 #12
#6 Hentede programmet på officiel side som jeg bedst kan lide.
https://patchmypc.com/home-updater
Jeg må indrømme jeg enten har overset at sætte nogle programmer til at opdatere eller også er det bare fordi programmer ikke bruges nok til at de var opdateret.
Fik en håndfuld programmer opdateret med programmet.
Virker fint som jeg vurderer det.
Jeg havde ikke selv prøvet programmet før men set test om det.
Tak Uvanga for det :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
07. maj 2023 - 14:06 #13
ad#12
Det er nok den mest korrekte / sikre download. Det er det program jeg anvender. Programmet har fået gode anmeldelser i diverse fora.
Hvis man søger på patchmypc, kan der dukke andre programmer op, men den webside du angiver i #12 er til det nævnte program.
Avatar billede falster Ekspert
07. maj 2023 - 18:27 #14
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. maj 2023 - 18:52 #15
Tak, falster
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. maj 2023 - 09:00 #16
Faktisk bruger mange af de her patch-programmer en indbygget rutine i Windows. Så det er slet ikke nødvendigt at installere alle mulige 3. parts "patch" produkter.

Prøv at starte en (administrativ) kommandoprompt op og skriv:

winget upgrade --all

Så vil Windows helt af sig selv opgradere diverse produkter.

Det er et koncept, Microsoft startede for et par år siden - de har inviteret alverdens udviklere til at lægge deres programmer op på en åben portal, kontrolleret af Microsoft. Der er over 4000 forskellige produkter på portalen.

Selve Winget utility programmet følger IKKE med en sprit-ny Windows, men bliver installeret med en af de første Windows Updates man får på maskinen (Windows Packager). Så det er forholdsvis usandsynligt at man ikke i forvejen har produktet på sin maskine.

Man kan også bruge Winget til at installere programmer fra Microsoft Store portalen - det kræver bare at man kender produktets nøjagtige ID/Navn.

Men winget upgrade --all vil altså "patche" de allerede installerede programmer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. maj 2023 - 10:34 #17
ad #16
Det er en meget nyttig kommando👍
Jeg har lige afprøvet den, og den fandt og installerede17 opdateringer.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2023 - 12:16 #18
Alle gode tips er velkomne. Har hørt om winget men havde ikke lige hørt om den kommando 👍👍