Avatar billede lail Forsker
10. maj 2023 - 11:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Power querry opdatering fejler

Jeg har nogle ark der skal samles i et ark via power querry.
samle arket er beskyttet

Når jeg låser der op - opdaterer alle - og igen låser .
Kører alt upåklageligt

Men indspiller jeg den sekvens og kører den - får jeg fejl meddelelse om at arket er skrivebeskytte???

Nogen der kan hjælpe???
ActiveSheet.Unprotect
ActiveWorkbook.RefreshAll
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True _
        , AllowFiltering:=True
end sub
Avatar billede Stig Seniormester
27. juni 2023 - 11:52 #1
Hej Lail

Jeg håber du har fået løst problemet i mellemtiden. Hvis ikke kommer her en løsning:

Du skal deaktivere baggrundopdatering på forespørgslen, der findes på det beskyttede ark.

I toppen af Excel, gå til Data -> Forespørgsler og forbindelser

find forespørgslen og højreklik -> Egenskaber -> fjern markeringen fra "Aktiver baggrundsopdatering".
Avatar billede lail Forsker
28. juni 2023 - 09:46 #2
perfekt mange tak for hjælpen - så kører det bare