Avatar billede madsby Mester
12. maj 2023 - 18:16 Der er 3 kommentarer

Problem med HDMI konvertering til VGA

Jeg har en ældre VEIW SONIC projektor uden HDMI stik

Jeg har købt 3 forskellige HDMI til VGA konvertere men får samme fejlmelding fra alle: ANALOG  RGB OUT OF RANGE. ingen problemer med lyden.

ER der nogen som kan hjælpe med et råd?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. maj 2023 - 18:42 #1
Out of range betyder at din opløsning er for høj, eller at frekvensen er for høj.

Start med at sætte din opløsning til 60hz og 1024*768 - så er det god chance for at det virker
Avatar billede madsby Mester
12. maj 2023 - 22:18 #2
Er det på projektoren jeg kan indstille Hz og opløsning?
Har aldrig set en meny hvor det kan stilles på dvd -afspilleren.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. maj 2023 - 23:31 #3
Godt spørgsmål - jeg tænkte at "afsender" var en PC.

Men i så fald - så tror jeg ikke der er nogen løsning. Din projektor kan ikke vise den høje opløsning, din DVD-afspiller vil vise i.

Noget helt andet er at specifik hardware som en DVD-afspiller på HDMI kablet kører noget kopi-kontrol protokol (*HDCP" tror jeg det kaldes) - den går nok tabt i konverteringen, så det kan også være her problemet ligger.