Avatar billede mergelspir Seniormester
14. maj 2023 - 16:44 Der er 1 løsning

FileZilla eol Windows/Dos -> Linux konvertering

Hvordan får man FileZilla til at konvertere windows-/Dos-filer til Linux i forbindelse med upload a filer?

På min Windows PC har jeg følgende fil "HelloWorld.sh"
#!/bin/bash
echo "Hello World"

Når jeg uploader den til Linux med FIleZilla fungerer den ikke.
Problemet er, at DOS-filer har "\r\n" mens Linux-filer kun har "\n" som eol-markering.

Jeg troede, at jeg havde løst problemet med at konfigurere FileZilla
Edit->Settings->Transfer->FTP File Types, som at filer med endelsen "sh" skal behandles som ASCII-filer.

Men det virker ikke.

Der skal åbenbart andre besværgelser til.

(Jeg har prøvet at loade filen ind i VI-editoren i Linux og gemme den igen, med det hjælper ikke. VI-editores kan godt kende forskel på DOS-filer on Linux-filer, så den gemmer i det oprindelige format)

Det kan ikke være rigtigt, at FileZilla ikke kan løse det problem.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2023 - 17:15 #1
Som jeg husker det ... Det med ASCII/Binary er kun noget man gør i FTP. Overfører du filer med SFTP/SSH/SCP er der ikke noget, der ændrer end-of-line.