15. maj 2023 - 11:35 Der er 2 kommentarer

Link celle til dokument hvis det findes

Jeg er igang med at lave en oversigt over hvor længe mit skib ligger i havn i løbet af et år.

Jeg har en mappe hvori der i løbet af året bliver lagt excel dokumenter ind ved navn "rejse 2023-1" eksembelvis.

Jeg ved hvad dokumenterne i denne mappe kommer til at hedde og jeg ved hvad sheet og celle jeg skal have data fra, men jeg ved ikke hvordan jeg for cellen i min oversigt til at finde den celle i dokumentet hvor data er.

Exsempel
Dokumentet hvor i data skal hentes fra ligger i(kommer til at ligge i):
>this pc>(M:)>Cargo documents> 06 aktuel rejse havnelog.

Jeg ved at navnet på excelarket kommer til at hedde ex. "Rejse 2023-1","Rejse 2023-2" ect.

Jeg ved at i disse dokumenter vil de data jeg skal bruge ligge i sheetet "Timer-Index" i cellerne J14:U14

Så mit spørgsmål er hvordan fortæller jeg en celle i mit oversigtsark at de skal gå den vej for at finde data. Det gør ikke noget at cellen siger fejl hvis dokumentet ikke findes enu, men bliver der oprettet et dokument med det navn så skal den vide at det er der den skal trække data.
15. maj 2023 - 14:03 #1
Jeg vil lige rette min efterspørgsel..

Jeg har nu fået oversigtsarket til at skrive alle pathways ned til hver enkelt celle der kunne existere i mappen med kilderne

Fx celle A10 hedder M:/70 Cargo Documents/ 04 Voyages completed/This Year/[Rejse 2023-1.xls]Timer-Index'!$AL$2

Sådan alle celler (A10:L93) indeholder pathway til de data de skal indenholde. Kan man lave en makro der skriver      ='    foran alle de eksisterende værdie i de celler?
Avatar billede kim1a Ekspert
15. maj 2023 - 18:10 #2
Du kan bruge indirekte formlen. Prøv at åbne en af dokumenterne du skal hente fra, tag cellen via = i dit arbejdsdokument.

Så lukker du dokumentet igen og får nu den fulde sti. Den skal du så bygge ved hjælp af indirekte. Et eksempel som sikkert mangler en del, men giver dig en ide om opbygningen.
=indirekte("'"&celle med pathway&"'!"&celle du skal bruge