Avatar billede Andreas Olsen Novice
15. maj 2023 - 19:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problem ved Windows installation fra USB

Jeg har lavet en USB med et windows install på, som jeg har forsøgt at bruge på min stationær pc og det virker fint indtil windows er færdig med at installerer.

Mit problem kommer når jeg skal logge ind på min konto. Hver gang jeg forsøger at indtaste min e-mail til min konto bliver skærmen bare sort mens computeren fortsætter med at køre. Jeg har forsøgt flere gange på forskellige drives men det samme sker hver gang.

På forhånd tak :)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. maj 2023 - 19:24 #1
Nu skriver du jo ikke hvilken Windows Vercion du  installerer? men prøv at vælge jeg har ingen nøgle & Fravælg også Wifi. Det kan altsammen gøres senere!
Avatar billede Andreas Olsen Novice
15. maj 2023 - 19:38 #2
Jeg forsøger at installere Windows 10 på min stationær. Jeg kommer forbi hvor den spørger om Nøglen og jeg vælger ingen nøgle, da den gerne skulle kunne genkende mit hardware og under installationen forbinder den til internettet igennem mit internet-kabel, men efter det vil den have at jeg logger ind på min microsoft-konto. Inden jeg kan nå at udfylde felterne med e-mail og password bliver skærmen sort og jeg kan intet gøre.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. maj 2023 - 19:41 #3
Så tag Internetkablet ud og vælg senere.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. maj 2023 - 19:42 #4
Ps. Eller jeg har ikke internet!
Avatar billede puren Ekspert
15. maj 2023 - 23:20 #5
hvis du bruger onedrive så ville jeg ikke gå vidre uden internet

hvor lang tid står den med sort skærm??
hvad sker hvis du tager strømmen fra den og rebooter??
Avatar billede Erik K Ekspert
16. maj 2023 - 01:24 #6
#5
Det har ingen praktisk betydning ved installering af win10 om man bruger Onedrive

Man kan godt installere Win10 uden internetforbindelse ved at koble fra router og oprette en lokalkonto og som poko1 skriver, tilslutte til nettet efterfølgende.

Derefter kan man tilgå Onedrive med det tidligere anvendte brugernavn og kode.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2023 - 06:04 #7
#5 - #6 Til jeres orientering så smider jeg alt hvad der hedder ONE Driver ud!
Jeg har hukommelse nok hvor jeg gemmer mine ting. endog nok til et jeg har flere kopier Og jeg sidder nærmest daglig og hjælper folk med lignende problemer:
Og jeg vil endda påstå at det er lettere med Window11 at installere offline!
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2023 - 09:28 #8
Her opdaterer jeg i dag en Windows 10 til Windows 11: Jeg har lige tilsluttet til internettet, henter opdateringer som jeg først genstarter når alle er hentet! Derefter  logger jeg på med hendes konti og passwords'!
https://ibb.co/VYZDxwB
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2023 - 10:40 #9
Uden at være helt sikker kunne problem Med sort skærm måske at den skifter over på en anden port på grafik kortet. Jeg kan have samme problem hvor min pc skærm er på vga og mit tv kører på hdmi. Så skal jeg tænde for tv indtil pc er bootet op hvis jeg skal i bios eller også trække hdmi stikket ud. Det har måske i mit tilfælde måske noget hvilken skærm der er valgt som primær og sekundær skærm.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2023 - 10:43 #10
Når du føler pc er bootet helt op hvad sker der så hvis du trykker på Windows taste +p og trykker en enkelt gang på pil op og trykker enter ?
Avatar billede repox Seniormester
16. maj 2023 - 11:28 #11
Jeg tænker at #8 og #9 måske begge kunne overveje at justere deres toneleje en smule. Jeg har fjernet begge kommentarer da de hverken gavner OP eller Eksperten i øvrigt.

Jeg vil dog gerne italesætte at kaste om sig med diagnoser er uacceptabelt; det afkaster sig noget opmærksomhed blandt admins og ser vi det igen kvitteres med et midlertidigt ban.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. maj 2023 - 11:57 #12
# 220661 Enig Hvis der køres med extern skærm.
på min Asus Bærbar er muligheden på F8 at skifte mellem intern & Extern skærm.
Avatar billede Andreas Olsen Novice
16. maj 2023 - 15:41 #13
Problemet var at jeg har haft en anden skærm tilsluttet, som før var min sekundære skærm. Under geninstalleringen startede den op på den skærm jeg forventede, men den må have skiftet hvilken skærm der var den primære efter den har registeret den anden skærm og skiftet halvvejs igennem installationen, hvilket jeg ikke havde overvejet.
Tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2023 - 15:58 #14
Velbekomme.
#9 var så løsningen kan jeg forstå?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2023 - 15:59 #15
Ok siden blev lige opdateret så jeg kunne se det :-)