Avatar billede desist Seniormester
22. maj 2023 - 09:09 Der er 4 kommentarer

Ikon

Hej
Hvordan kan det være. At når du trækker et ikon ned på skrivebordet. Fx Nordea. At der så kommer et Google Chrome ikon.? Der står godt nok Nordea nedenunder. På andre Windows versioner kom også et Nordea ikon. Det gav et bedre overblik.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. maj 2023 - 13:51 #1
Hvis du benytter Google Chrome som standardbrowser, og den ikke kan gemme linket med et ikon, falder den tilbage til sit standardikon.

Prøv evt. at ændre standardbrowser til M$ Edge og se om det så forsvinder ved en ny skrivebordsgenvej?
Avatar billede desist Seniormester
22. maj 2023 - 14:54 #2
Det virker heller ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
22. maj 2023 - 16:10 #3
Den smider din standardbrowser ikon med. Skal du kunne dette skal du kunne finde ikon filerne på den side du vil gemme på skrivebordet og downloade disse. man kan så ændre ikonet med den downloadede ikon fil.
Men er denne side det man skal ind på hver gang man starter browseren op, kan den blot vælges som start side.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. maj 2023 - 17:01 #4
Hvis det er en, du bruger meget (og derfor giver plads på skrivebordet), så åbn siden i Edge, og klik på ... i top højre. Pil ned til Apps og vælg Installer dette websted som en app. Den app placerer du så på skrivebordet. Det starter Edge på fx Nordea og lukker andet ude (du kan tilgå undersider, men ikke søge videre til fx Politiken)

En gang i mellem går app død (typisk pga cookies skal godkendes), og så er det lettest at åbne Edge, vælge Apps, Få vist apps, så igen klikke på dette vindues ... og Administrér Apps og fjerne Nordea, og så i Edge gå ind på Nordea, acceptere cookies, og oprette app igen.