Avatar billede itolde Mester
24. maj 2023 - 06:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til stationær

God morgen :-)

Grafikkortdelen på mit bundkort har opgivet alt videre samarbejde. Det er et gammelt Asus med AM3+ socket og Radeon 3000 grafik.
Jeg havde et ligeledes gammel Geforce GT 710 liggende og det satte jeg i maskinen - det virker glimrende.
Problemet er bare at det ikke kan lave skærmoptagelse, snupper kun audiosporet.
Jeg har studeret lidt på University Youtube og set at man kan indstille sit Nvidiakort, mit giver desværre ikke den mulighed. Nok fordi det er for gammelt og simpelt. Jeg har ikke brug for noget fyldt med finesser, bare at kunne optage film, altså både med audio og video. Det kunne det gamle integrerede Radeon.
Kan I foreslå hvad jeg skal købe? Det nye kort skal passe til
CPU AMD FX 8350 - 12 GB RAM - PSU 750 W - Windows 10 Pro.

Jeg har ingen planer om at skifte /opgradere, har ingen brug for kraftigere/nyere pc.

På forhånd tak for hjælpen :-)
itolde
Avatar billede martens Guru
24. maj 2023 - 06:25 #1
Hvad med et stykke software, der kan det du efterspørger ?
https://obsproject.com/
Ganske gratis !
Avatar billede itolde Mester
24. maj 2023 - 07:04 #2
Tak for svar martens.

Downloadet og afprøvet. Grafikkortet understøtter ikke versionen.

Men bortset fra det - jeg har i mange år brugt Audials One til skærmoptagelser - det er et godt program, fungerer uden dikkedarer.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2023 - 09:01 #3
Jeg tror, at du bare skal finde hvad du selv begærer, forbeholdt at det kan bruges til PSU 750 W.

https://www.pricerunner.dk/cl/37/Grafikkort?attr_60534140=60534160
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2023 - 09:02 #4
🙃 hopper af
Avatar billede itolde Mester
24. maj 2023 - 11:15 #5
Mange tusinde tak for dit forslag, Jørgen B.

Det havde jeg ALDRIG selv fundet på.
Avatar billede milter Ekspert
24. maj 2023 - 20:27 #6
Hvis ikke du arbejder med krævende grafikprogrammer, dvs, programmer, som kræver masser af grafikkræfter, så burde selv et billigt grafikkort kunne klare jobbet.

Audials skriver selv på deres hjemmeside: "GPU and GPU driver should not be older than 4 years" :

https://support.audials.com/hc/en-us/articles/115005821969-What-are-the-system-requirements-
Avatar billede itolde Mester
25. maj 2023 - 06:23 #7
Tak for svar, milter.

Mit gamle bundkort er i følge brugermanualen fra 2016. Audials virkede, så sent som i sidste uge, da det (integrerede grafikkort) opgav ævred, uden nogen som helst problemer.
Så et er anbefaling, noget helt andet er virkelighed.