Avatar billede ZeBa Ekspert
25. maj 2023 - 02:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind i min pc

Og her kommer så dagens problem:
Jeg tænder for min Laptop - og bliver bedt om en adgangskode!!!!!!!!!!
Det har den aldrig budt mig før!!!!!
Hvad helvede gør jeg nu? Den skriver et eller andet om et usb stik og en dvd skive som jeg intet fatter af.
Avatar billede valby Ekspert
25. maj 2023 - 03:07 #1
Det med adgangskode lyder mystisk, men det er ofte sådan at en computer er sat til at prøve USB først. Hvis der så sidder et USB stick i, kan computeren ikke boote, med mindre der er Windows eller Linux på. Så sidder en USB, så fjern den. Hvis du er en af de få, som har en CD, så fjern en eventuel skive.
Du er åbenbart en Natteravn lige som jeg, men nu går jeg alligevel i seng.  God nat :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. maj 2023 - 03:33 #2
Det forstår jeg intet af
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. maj 2023 - 03:34 #3
Der sidder hverken usb eller skive på den og har heller ikke gjort det
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. maj 2023 - 08:06 #4
Hvilken slags adgangskode - hvornår? - kan du kende "omgivelserne" som eks. Windows, eller er det en sort skærm, så der er tale om BIOS/boot-password?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2023 - 08:37 #5
Har du USB-nøgle tilsluttet kan du tage dette af, men hvis du ikke har dette kan du prøve at genstarte dette og se om dette genskaber hændelse.

Pt. Windows vil anmode dig om at lave adgangskode, hvis du ikke har lavet adgangskode, og bare lav et adgangskode, så det stopper med det.

Du kan senere deaktivere logind med adgangskode, hvis du trods alt ikke ønsker dig dette.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2023 - 08:37 #6
🙃 hopper af
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2023 - 08:44 #7
Er problem her sket efter en systemopdatering fra Windows Update?

En sikkerheds opdatering kan på nyere computere ændre på indstillinger i både Windows selv men også justere i bios indstillinger. Og det er her der vil afkræves afgangs kode automatisk fordi sikkerhed er blevet ændret i forhold til før. Og problemet med lige denne fejl her bliver ikke mindre hvis Microsoft Konto bruges
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. maj 2023 - 10:37 #8
#7 Der har vi igen problemet med alle de konti man som bruger skal have....!😖
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. maj 2023 - 12:14 #9
Har overladt det til min reparatør som fixede det - aner ikke hvordan
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2023 - 12:15 #10
#8 Jeg har lokal konti på mine 3 computere. (offline)
Windows 11 Home er installeret fra bunden af kun med offline konto. Bruger generelt ikke Microsoft "tjenester" overhoved på nær selve styresystem. Alt andet er udeladet af installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2023 - 19:37 #11
#9 Nok den bedste løsning du valgte. At omgå kode eller nulstille den havde du jo nok ikke kommet ud over at finde ud af.
Så godt det virker igen. 😊
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. maj 2023 - 19:58 #12
Det har sikkert noget at gøre med at jeg installerede Bitdefender
Avatar billede 220661 Ekspert
25. maj 2023 - 20:10 #13
#12 Har brugt Bitdefender i en del år efterhånden og den vil ikke ændre så du skal bruge adgangskode.
Og det har ikke gjort at jeg skal til at bruge adgangskode ved start af pc.
Jeg tror nu mere #7 ligger bag ved det du har oplevet dog uden at være 100% sikker.