Avatar billede Jan Praktikant
30. maj 2023 - 09:24 Der er 3 kommentarer

hvordan kommer jeg igang

Hejsa sidder med en opgave som jeg ikke rigtig ved hvordan er nemmest at løse. Så håber på lidt hjælp her.
Bestillingen skal forgå fra flere ipad.
Hansen bestiller 2 æbler og 1 pære
Petersen bestiller 4 appelsiner
Sørensen bestiller 6 pære, 1 æble og 2 appelsiner
Flere ting kan bestilles, dette er blot eksempler.
Når de har afgivet deres bestilling, skal felterne igen være tomme.
Navne på bestiller, skal være i et gardin, så de er nemme at finde igen.

Når disse modtages
Skal der være to lister. Den ene skal ligge ting sammen eks.
Æbler : 3
Appelsiner : 6
Pære : 7

Der kan være mange flere emner.
Anden liste skal man kunne se bestiller og hvad de har bestilt.
Hansen bestiller 2 æbler og 1 pære
Petersen bestiller 4 appelsiner
Sørensen bestiller 6 pære, 1 æble og 2 appelsiner

Når jeg har bestilt vare de forskellige steder, skal jeg kunne udskrive de enkelte lister. her tænker jeg noget i retning
Udskriv lister Ja/Nej
Ønsker du slette listerne Ja/Nej
Hvis ja sletter alle lister.
Hvis nej skal de gennes i en mappe, hvor mappen får datoen for hvornår den gemmes.

Håber der en der kan hjælpe med dette projekt.
Eller fortælle hvordan jeg løser dette nemmest :-)

Med venlig hilsen
Jan
Avatar billede claes57 Ekspert
30. maj 2023 - 10:36 #1
og så dato/klokkeslæt på, og et felt (modtaget/leveret) så man kan se, udestående ordrer, samt fortløbende ordrenummer.
Der skal laves en database med
tabel: brugere (adgangsniveau osv)
tabel: kundedata
tabel: varer
tabel: ordre
tabel: ordrelinje
hver ordre skal have link til kundenummer
hver ordrelinje skal have link til ordre- og varenummer
og så en del sikkerhed på login til databasen og dens brugerflade.
resten kan laves i php, så alle kan logge ind og udfylde de formularer, de har adgang til (fx også egen ordre-historik)
Avatar billede Jan Praktikant
01. juni 2023 - 07:44 #2
Hmm håbet der var en nemmer løsning, da jeg ikke er godt til det med tabeller.
Nej der er ikke behov for ordre nummer eller varenummer.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2023 - 08:44 #3
Du kan søge på webshop og se fx https://kristianole.dk/gratis-webshop/
Den første i rækken kan være fin - opret kun det, du har brug for, og test.
Så er alt det svære lavet, og du skal kun vælge til/fra i systemet.