Avatar billede fjorbak Seniormester
01. juni 2023 - 10:19 Der er 4 kommentarer

Outlook driller

Hej alle i gode hjælpere

Jeg har oplevet at mit outlook mail program ikke vil snakke med gmail.com jeg får denne meddelse  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication og det fatter jeg ikke en dyt af, det er noget med jeg skal give tilladelse til et eller andet. Det hele startede med at jeg faktisk ikke modtog mail overhovedet, og så at jeg pludselig var uden tilslutning, jeg håber på at en af jer kan hjælpe mig.

med venlig hilsen
Jan Fjorbak
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
01. juni 2023 - 10:30 #1
Prøv at starte med at oplyse hvilken Outlook du arbejder med
Avatar billede fjorbak Seniormester
01. juni 2023 - 10:45 #2
Hejsa ja det er nok en lidt god oplysning eg har office pakken fra 2019 og har opsat på min pc outlook,

Men jeg har netop hørt at det er gmail.com der har et problem, jeg har prøvet at sende til min outlook derfra det lykkedes heller ikke

Jan Fjorbak
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
01. juni 2023 - 11:02 #3
Siden her beskriver hvordan jeg har sat det op i Outlook 2019
https://kb.uconn.edu/space/IKB/10730800645/Setting+up+Gmail+in+Outlook+2019+on+Windows
Hvis det er selve gmail der er problemet bør du nok oprette spørgsmålet i en anden kategori
...og mit kendskab til gmail er desværre meget begrænset
Avatar billede Richard Thune Forsker
15. juni 2023 - 10:22 #4
Umiddelbart vil jeg sige at du blander æbler og pærer.
gmail er en mailservice, outlook er et mailprogram, re #2 du kan ikke sende mails til et mail program.
Den fejlmeddelse du linker til siger at gmail kræver at nye mailafsendere skal komme fra en autentificeret server ellers vil de blive afvist.
DVS. at hvis det er problemet kommer de mails aldrig frem til gmail, og så har outlook ikke noget med det at gøre.
Har du prøvet at logge på din gmail via webinterfacet?
Hvis dine mails er der når du bruger webbet er det ganske rigtigt opsætningen af outlook du bør kigge på, er de der ikke er det afsenderne der afvises.
Prøv at sende en mail via webinterfacet til din gmailadresse, den burde dukke op i outlook også.