Avatar billede goglov Seniormester
02. juni 2023 - 20:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor forsvinder udvalgt spam ikke i papirkurven?

Jeg bruger iPad os 16.5 og har markeret en bestemt (spam)afsender som: indstillinger/mail/blokerede afsendere/send til papirkurv.
Alligevel modtager jeg de yndigste uimodståeligheder hver dag.
Hvad er det ipadindstillingerne ikke har forstået?
Jeg er nyskerrig og vil vide om nogen her kan forklare mig tricket.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. juni 2023 - 21:00 #1
Måske kan dette link hjælpe:

https://www.apeaksoft.com/da/eraser/how-to-empty-trash-on-iphone.html

Må ærligt indrømme at jeg ikke selv har forstand på det.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2023 - 09:21 #2
Typisk går spam-blokering på afsenders mail-adresse - og den kan sagtens skifte for hver mail. Så det er noget op ad bakke at stoppe.
Prøv at se, om der er noget system i afsenders mail-adresser.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. juni 2023 - 10:53 #3
Jeg har i den seneste måned modtaget et utal af mails fra især "McAfee." vedr. fornyelse. Nogle af disse mail er så galt skrevet på hollandsk. Der kan nemt være 15-20 uønskede mails hver eneste dag.
Disse har i mange tilfælde forskellige afsenderadresser - de fleste havner i bakken med "uønsket mail", mens andre kommer derekte i indbakken. Når de kommer i indbakken, markerer jeg dem som uønskede.
Jeg har YouSee som udbyde.r Derfor går jeg ind på Mit YouSee, klikker på Mail, og finder de mails, der er gået igennem til indbakken, og blokerer dem derefter, for så er de i hvert fald stoppet, men der kommer jo hele tiden noget af det forbandede skrammel.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2023 - 14:28 #4
Jeg har også mail hos yousee, men jeg bruger thunderbird som mailprogram på pc.
Her kan man opsætte filtre, så hvis fx 'mcafee' indgår i emne så sendes den i spammappe straks den modtages.
Hos yousee selv i deres web løsning findes denne mulighed desværre ikke.
Avatar billede goglov Seniormester
27. juli 2023 - 03:09 #5
Tak til alle. Jeg har desverre ikke fundet nogen løsning
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2023 - 13:19 #6
Desværre angivning af enkelte 'mail' til at smide den til papirkurv er bare den ene mail, og de skifter konstant afsender, dette hjælper kun til enkelte 'mail'.

Det er filter som du selv aktivt kan tilføje. Afsender kan skifte ændre deres domain afsender fordi de bruger deres eget eller andre tjenester til at sende besked med. Det kan løse sig, at filtre deres domæne navn til filteret.

Alternativt kan du kigge efter vejledninger hvordan man tilføjer spam filter til eller benytte antivirus som også håndterer spam filter.

Du kan sågar melde erhvervet 'YouSee' som ikke aktivt gør noget ved deres netværk med at blokere disse reklamer som rent faktisk er spam mails fra bagmænd med formål med at stjæle jeres penge.

*Klag over spam

Hvis du har modtaget en uønsket reklamemail fra en erhvervsdrivende virksomhed, kan du klage til Forbrugerombudsmanden i Danmark, som tager sig af spam-anklager. Du kan ikke klage over mails fra fx private personer, politiske foreninger, offentlige myndigheder jf. forbrugerombudsmandens hjemmeside.

https://www.forbrugerombudsmanden.dk/Kontakt/Klag-over-spam

----

Hvis du har email fra 'YouSee' kan du selv sortere disse 'spam mails' selv ved at gå til deres eget konto og indstille det som du rent faktisk ikke skal modtage:

%1: Sådan indstiller du spamfilter
https://yousee.dk/hjaelp/artikler/funktioner-i-webmail-klassisk-visning/sadan-indstiller-du-spamfilter

%2: Sådan indstiller du spamfilter (Nyt layout)
https://www.yousee.dk/hjaelp/artikler/funktioner-i-webmail-med-ny-visning-modern-visning/sadan-indstiller-du-spamfilter

----

iPad Brugerhåndbog: Filtrer e-mails i Mail på iPad
https://support.apple.com/da-dk/guide/ipad/ipad419a3a51/ipados
Avatar billede goglov Seniormester
27. juli 2023 - 19:04 #7
Jørgen B. Tak for svar.
Særligt linkene er oplysende. Så vi kommer det nok ikke nærmere.