Avatar billede 1Dorte Guru
14. juni 2023 - 20:03 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Konventere INDD fil til PNG eller JPG fil

Hej

Jeg har en enkelt INDD fil, som jeg gerne vil konventere til PNG (eller jpg).

Kan jeg gøre det?
Hvis ja  - hvordan?
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2023 - 20:18 #1
Hvis du ikke har InDesign eller Creative Cloud software, kan du eksportere filen til PDF således:

"Der er ingen funktionalitet, der tillader, at INDD-filer kan åbnes i Photoshop - men du kan eksportere din INDD til PDF-format ved at vælge Filer > Eksport > Gem som Type > Adobe PDF (udskriv) > Gem. For at opretholde kvaliteten af filen, når den eksporteres, skal du vælge en høj opløsning. Derefter kan du downloade og åbne filen i Photoshop."

https://www.adobe.com/dk/creativecloud/file-types/image/vector/indd-file.html

Med et billedbehandlingsprogram eller et online-program burde du derefter kunne konvertere PDF'en til PNG eller JPG, hvis det er nødvendigt.
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2023 - 20:27 #2
Avatar billede 1Dorte Guru
14. juni 2023 - 21:03 #3
Jeg har ikke photoshop, men måske skal jeg finde en ven, som har photoshop, og som kan hjælpe mig.
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2023 - 22:00 #4
Jeg fik vist ydtrykt mig forkert i den første kommentar. Det korte svar er, at du kun kan åbne en .indd-fil med enten Indesign, InCopy, eller Acrobat DC, og  de er alle programmer, som der skal betales for.

Hvor har du filen fra, og hvad skal den bruges til?
Avatar billede milter Ekspert
14. juni 2023 - 22:10 #5
Et alternativ kan være at downloade og installere Adobe Acrobat og benytte den gratis prøveperiode til formålet. Prøv at læse i linket herunder, afsnittet "How To Convert An INDD To PDF Without InDesign"

https://tiiny.host/blog/indd-to-pdf/