Avatar billede simone007 Juniormester
21. juni 2023 - 12:14 Der er 3 kommentarer

WIFI røgalarm

Jeg har købt en Nedis wifi røgalarm.
Mit wifi har et navn, fx "hjemme". Dette er dual band.
Røgalarmen fra Nedis kræver at jeg ikke kører dual og i stedet opretter to netværk, fx "Hjemme 2,4 ghz" og "Hjemme 5,0 ghz", således den specifikt tilslutter 2,4 ghz netværk.
Jeg søger en røgalarm som blot kan kobles til mit dual netværk.
Nogen anbefalinger. Har spurgt to online shops, og deres support kan ikke svare præcist på dette.
Avatar billede puren Ekspert
21. juni 2023 - 12:55 #1
jeg kan godt føgle tanken om dual wifi men windåse og andre kan ikke finde ud af det.
de finder et wifi og og tænker "yes jeg har kode til det" og kobler sig på og de skifter ikke netværk før de ikke kan holde fast i det mere. så jeg havde nok bare gået med deres anbefaling og skilt nettet i "hjemme 2" og "hjemme 5" der er mange andre IoT devices som heller ikke vil køre dual, roomba fra irobot(ved ikke om de nye kan)

røgalarm på wifi lads og lige slå bremsen i her. brand starter tit i noget el relateret og så ryger strømmen også til dit wifi og så er det bare noget standalone gear du har,
Avatar billede supportsiden Professor
24. juni 2023 - 22:36 #2
Opret et tredje 2,4GHz WiFi neteværk f,eks, Smoke_24
Avatar billede supportsiden Professor
24. juni 2023 - 22:40 #3
PS!
Jeg har selv en del Nedis SmartHome devices på mit Dual netværk
Da jeg satte nogle af dem op første gang, deaktiverede jeg bar 5GHz netværket og installerede enhederne. Herefter enablede jeg 5Ghz igen oge det kørte fint.
Jeg er i gang med at flytte alle SmartHome enheder over på mit 2,4GHz iot WiFi - men det er ikke nødvendigt