Avatar billede Ellen Praktikant
21. juni 2023 - 15:38 Der er 2 kommentarer

Kan et excel dokument med "sum" føres over til html kode og er det muligt at ændre retning fra stående til liggende?

hej,
jeg skal have oprettet et lettere udfordrende dokument med 40 kolonner og 19 rækker i html koder.
min udfordring er at jeg ikke ved om jeg kan ændre layout (retningen) fra stående til liggende og derfor af gode grunde ikke har en kode der til.
kender i en ?

derudover skal rækkerne og kolonerne kunne lægges sammen som de kan i word eller Excel. Er det muligt og hvordan.

i Excel er det eks. sum=D20:D42 eller =SUM(LEFT) eller =SUM(ABOVE) i word?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2023 - 15:54 #1
Det må afhænge af hvordan du vil komme fra Excel til HTML.

"Gem som eller eksporter  til HTML" vil næppe give de store muligheder for at kontrollere layout.

"Gem som eller eksporter  til XML" og hente, parse og output i JavaScript vil give dig fuld kontrol over layout.

Bruge en server side teknologi som ASP.NET til at læse fra Excel og outputte HTML vil også give dig fuld kontrol over layout.
Avatar billede Ellen Praktikant
21. juni 2023 - 16:07 #2
Jeg skal selv skrive koden, da jeg ikke har mulighed for at se bagved i dokumentet.
jeg har prøvet lidt af hvert for at se om det var simpelt, hvilket det meste jo er, men der er noget som fejler.

har brugt sum="above" i forskellige konstellationer, da der er formlen fra word.
den er forsøgt i starten af tabelkoden <table>... og ved <tr> og <td> men der skal tydeligvis mere til, da koden som sådan ikke virker forkert.

det skal lige siges at jeg ikke er IT uddannet så taler bestemt ikke fag sprog :)