Avatar billede lurup Ekspert
28. juni 2023 - 00:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke udskrive pdf filer

Jeg oplever nogle gange at jeg ikke kan udskrive PDF filer.
Gælder både med Google og Adobe.
Den skriver at programmet ikke svare
Avatar billede INK Ekspert
28. juni 2023 - 08:14 #1
Har du prøvet først at downloade filen, og derefter udprinte?
Avatar billede lurup Ekspert
28. juni 2023 - 10:02 #2
Tak det virker
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2023 - 12:09 #3
Ved ikke om man kan dette i  Chrome.
I Edge kan man vælge at man bliver promptet om man vil downloade eller åbne. Her kan man vælge åbn og så åbnes dokumenter i det program der er foretrukket. Browser har jo den idé at det skal åbnes med browser og det kan gøre at man har svært ved at udskrive fra den tilstand.
Avatar billede fase Professor
28. juni 2023 - 12:43 #4
Du kan vælge om pdf filer skal åbnes med Acrobat Reader ved at højreklikke på en pdf il og vælge Acrobat Reader. Det er ikke altid Edge slipper ligegodt fra at åbne en pdf fil.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2023 - 16:08 #5
#4 Jeg har Foxit Reader som mit foretrukne program til PDF. Men selvom jeg har det, så hvis jeg skal åbne en pdf på nettet så vil Edge åbne selvom jeg har slået det fra. Derfor jeg vælger at downloade, hvor jeg her får mulighed for at åbne med Foxit uden at filen bliver downloadet til overførsler.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2023 - 16:11 #6
Og indstillinger i Edge er rettet til så den ikke skal åbne, men gør det alligevel hvis jeg ikke vælger download.