Avatar billede Novice-1 Seniormester
28. juni 2023 - 11:25 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

windows startskærm -sneget sig næsten gennemsigtigt billede ind på start skærm

hej
har en pc med Windows  10, jeg sad og arbejdede ked et par billeder som jeg ville have lagt op på nettet
i stedet endte det på skærmen og fylder nærmest hele skærmen
og det meste er nærmest gennemsigtigt
--hvordan får jeg min gamle startskærm tilbage
-- for mig er det et uoverstigeligt problem

så på forhånd tak for  for hjælpen!!!
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juni 2023 - 13:19 #1
Det vil hjlæpe hvis du tager en screenshot af startskærmen og oploader det her på eksperten.
Du kan oploade billedet vha. dette link:

https://da.imgbb.com/

Det er et gratis program (free version)

Klik på start opload - tag dig ikke at der står ImgBB Pro account. Dette koster penge
Avatar billede f-arn Guru
28. juni 2023 - 15:33 #2
Prøv at klikke på Start, indstillinger, "Personalization" hedder det på min PC. Der kan du ændre bade baggrund og startbillede.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2023 - 16:13 #3
På min højreklikker jeg på skrivebordet og vælger peronlige indstillinger.
Her kan man så vælge den baggrund man ønsker
Windows 10 Pro.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
28. juni 2023 - 17:36 #4
vil nødig tage et skærmbillede -med alle mine mere eller mindre mange "private ikoner
det drejer  sig om et billede -et næsten gennemsigtigt  og samtidig grynet -som det var da jeg arbejdede med det -
og skulle!!  være det
et er fylder 3/4 af skærmen
så min oprindelige blå windowsskærm og udenfor det famøse  "billede" er resten af skærmen  helt sort

men  har en stærk mistanke om  -at det er selve billedet -også det sorte der er en del  af billedet

er der ikke en genvej  hvor jeg fan finde nævnte skrivebordsbaggrund så jeg kan få min gamle  lyseblå skrivebordsbaggrund tilbage
-hvis den stadig ligger her et eller andet sted
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juni 2023 - 17:50 #5
#4 Kan du ikke bruge #3 for at løse det? Her kommer jeg til når jeg følger det jeg beskriver i #3?
https://ibb.co/fqtQr98