Avatar billede jesperodde Mester
28. juni 2023 - 21:55 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Google autofyld og passwords

Google har i årevis gemt mine passwords. Nu er de væk under indstillinger, og autofyld er også væk. Jeg har ikke ændret noget i Google overhovedet.
Jeg har lige igen sagt ja til at gemme en kode, men den ligger der heller ikke nu.

Nu skal jeg hver gang logge ind på https://passwords.google.com/ og indtaste mit Google password for at finde et brugernavn og password. Det har jeg lige gjort igen for at komme herind!

Utroligt irriterende og tidkrævende! Hvad har Google gang i???
Håber en af jer har prøvet det samme og har fundet løsningen.
Tak.
Avatar billede INK Ekspert
29. juni 2023 - 07:38 #1
Formoder du er logget ind i browseren? 😀
Avatar billede klaudi Ekspert
29. juni 2023 - 09:28 #2
Prøv dette link chrome://settings/passwords
måske du så kommer til autofyld.

Virker det ikke så prøv at nulstille chrome, Nulstil indstillinger nederst på siden Indstillinger.
Avatar billede jesperodde Mester
29. juni 2023 - 09:48 #3
chrome://settings/passwords? Ja det er der jeg kan se, at alle mine gemte sites og deres passwords  er væk. Og autofyld er holdt op med at virke, selv om jeg lige har prøvet det med et nyt sted, hvor jeg sagde ja til at gemme.

Hvis jeg nulstiller Chrome, så dukker mine passwords da helt sikkert ikke op, eller er der noget jeg ikke ved her?

Spekulerer på om der for nylig har været en opdatering af Chrome? Det er måske som med Windows, hvor updates ofte laver et nyt problem :-)

Har fundet noget her, men tør ikke prøve det endnu, hvad mener I?
https://www.guidingtech.com/recover-deleted-passwords-chrome/
(scroll ned)
Avatar billede klaudi Ekspert
29. juni 2023 - 10:00 #4
Hvad der ændres, når du gendanner dine indstillinger
På din Chrome-profil ændres følgende indstillinger til standardindstillingerne på alle enheder, hvor du er logget ind:

https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=da
Avatar billede INK Ekspert
29. juni 2023 - 13:34 #5
Prøv at logge ind på din google-konto i en browser og se hvad der er gemt på din konto. Det kan være kodeord, kontakter m.v. Hvis de oplysninger, du mangler alle findes på din konto, så ville jeg logge ud af min Chrome, nulstille den eller slette og geninstallere. Derefter logge ind igen, så skulle alle oplysninger være der.
Avatar billede jesperodde Mester
30. juni 2023 - 14:08 #6
Tak, Ink.
Jeg er hele tiden logget ind på Google og dermed Chrome.
Jeg kan se at der er meget gemt (screenshot), og går man ind på Adgangskodeadministrator, passwords.google.com, kan man finde det password, man søger – man skal bare lige hver gang indtaste sit lange password til Googlekontoen, selv om man hele tiden er logget ind. Ret besværligt…

Du foreslår at jeg skal nulstille og så logge ud af Chrome/Google. Men sletter den så ikke passwords, bogmærker og autofyld?
Og måske spørger jeg dumt, men kan man logge ud af Chrome uden at logge ud af Google?
Avatar billede INK Ekspert
30. juni 2023 - 14:20 #7
Dine oplysninger er gemt i Google-skyen. Prøv at kikke på skyen gennem en browser, hvor du ikke er logget på Google i browseren, så kan du se hvad, der er gemt i skyen.
Hvis alt det du forventer ligger i skyen (det er jeg ret sikker på). Så kan du i din Chrome browser logge ud af Google og gøre som #5.
Avatar billede jesperodde Mester
02. juli 2023 - 11:53 #8
Tak, men for at se hvad jeg har liggende i min Google-sky, er jeg jo nødt til at logge på Google, uanset hvilken browser. Eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede INK Ekspert
02. juli 2023 - 12:19 #9
#8 Det har du selvfølgelig ret i. Men det du ser på https://myaccount.google.com er jo det der ligger i skyen og ikke på din pc. Du kan derfor roligt logge ud og geninstallere din Chrome.
Avatar billede jesperodde Mester
26. september 2023 - 11:39 #10
Tak, ink. Nu er jeg tilbage... Har lige forsøgt alt muligt i en time, men kan fx ikke finde hvor jeg kan eksportere koderne - og så kan jeg jo importere dem igen. Måske det er en idé?
Har geninstalleret Chrome, logget ud og ind i Google, men der er stadig nul gemte adgangskoder. Jeg kan se dem i Googlekontoen, der er 336. Jeg opgiver snart... Kan du komme i tanker om mere, er jeg meget taknemmelig.
Avatar billede jesperodde Mester
26. september 2023 - 12:22 #11
Har nu lavet en eksport af de 336, csv. Men jeg kan stadig ikke få dem synlige i Chrome. Nu holder jeg pause for ikke at blive skør :-)
Avatar billede jesperodde Mester
11. oktober 2023 - 19:09 #12
Fjernsupport med en IT-nørd. Vi prøvede alt uden held - og så kom jeg i tanker om antivirus (Avast). Fjernede et flueben, og så var alle adgangskoder tilbage.
Hvofor tænkte jeg ikke på de to velkendte årsager:
1: Win update
2: Antivirus.
Over and out.