Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 17:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Manglende internetforbindelse

Hej.

Min mor har ingen internetforbindelse.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal hjælpe hende, da min viden om netværk er tæt på nul.

Dert er CBB. Der sidder en "dims" i siden af computeren hvor der står "4GLTE WIFI MODEM".
Den lyser blå (ikke rød) men er ingen forbindelse.

Forsøger jeg at gå på nettet, står der: "DNS adresse blev ikke fundet."

Windows Netværksdisgnosticering: "DNS-serveren er måske ikke tilgængelig"  -  "Registreret".

P. f. t.
Avatar billede fase Professor
29. juni 2023 - 18:30 #1
Det drejer sig tilsyneladende om en mobilforbindelse med et USB stik. Der plejer at være installationssoftware i stikket. så når du sætter stikket i USB porten installeres det. Er der et SIM kort i modemmet? Det er et krav, ellers virker det ikke, da modemmet faktisk er en mobiltelefon uden skærm og tastatur.
Avatar billede pgh71 Mester
29. juni 2023 - 18:34 #2
I jeres 4GLTE WIFI MODEM er der indsat et simkort / datakort som i en telefon. Afmonter modemmet- (hvis det sidder i et usb stik) skil det ad og udskift simkortet med et andet simkort (lån det evnt. fra en anden telefon) og prøv så om  internettet virker efter genstart af computeren.
Er modemmet en fast del af computeren er der en lille lem til udskiftning / isætning af et simkort. Husk genstart.
Virker det nu må i kontakte udbyderen af sim/datakortet.
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 18:40 #3
Der er simkort i modemet.

Jeg har ikke mulighed for at udskifte kortet med et andet. Så skal der først bestilles et. Men er det virkelig løsningen? Det burde vel virke med det der sidder i?
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 18:46 #4
I så fald må jeg ringe til dem i morgen og bestille et nyt til hende.
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 18:48 #5
Skal jeg gøre det?
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 18:53 #6
Er simkortet problemet, forstår jeg ikke den lyser blå. Hvilket betyder alt ok.
Avatar billede pgh71 Mester
29. juni 2023 - 18:55 #7
Hvis i sikre på at abonnementet er betalt og er aktiv, så prøv og bestille et nyt simkort ved leverandøren
Avatar billede pgh71 Mester
29. juni 2023 - 18:58 #8
Hvid alle data der opbrugt vil det også lyse blåt, men ikke give adgang til nettet
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 19:01 #9
Har i dag opdateret hendes telefon som også bruger data fra CBB, så er sikker på det ikke ikke er der problemet er.
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 19:02 #10
Er det ikke de samme data der bruges af til både telefon og computer?
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 19:03 #11
Prøver lige at logge ind på hendes profil med min mobil.
Avatar billede pgh71 Mester
29. juni 2023 - 19:04 #12
Hopper af her
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 19:11 #13
Javel.

Det med data giver ikke mening. Er over en måned siden nettet holdt op med at virke. Altså har hun ikke brugt nogen af de data hun fik/betalte for 01. 06.
Ser ud til data til mobil og telefon holdes adskilt.
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 19:14 #14
Fornemmer jeg ikke kommer videre her. Prøver at ringe til CBB (når de igen er der).
Avatar billede tonic Mester
29. juni 2023 - 19:16 #15
Er også nødt til at gå. Er derfor ikke ved computeren.
Har nogen, nogen ideer, modtager jeg dem stadig gerne.
Avatar billede martens Guru
30. juni 2023 - 06:03 #16
Vi afventer og ser, hvad du finder ud af i dag...
Avatar billede tonic Mester
03. januar 2024 - 01:11 #17
Må tilstå jeg havde glemt alt om dette. :( Kan desværre heller ikke huske hvad jeg fandt ud af.
Avatar billede tonic Mester
22. marts 2024 - 12:42 #18
Tror der manglede penge på kontoen.