Avatar billede juhl Mester
04. juli 2023 - 16:28 Der er 4 kommentarer

Lumatron Video/DVD optager og afspiller

Hej.
Jeg har lånt en Lumatron Video/DVD optager og afspiller model DVDCR-17 for at overspille nogle VHS bånd til DVD ( Maxell DVD+R Data / Video).
Det skulle iflg. brugsanvisningen være særdeles nemt, og VHS'en afspiller også fint, mens DVD'en optager. DVD'en lukkes til slut ned forskriftsmæssigt. Jeg kan  visuelt også se på DVD'en, at der er brugt en del af pladsen på den.
MEN, - når jeg forsøger at afspille DVD'en, er der kun én lille fil, der hedder "desktop" på 1Kb, mens der ovenover den står "Filer, der er klar til at blive skrevet til disken (1)".
Hverken Windows eller VLC media player kan se nogen videofiler.
Hvad gør jeg forkert? Gode råd modtages meget gerne ;-) PFT
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juli 2023 - 21:00 #1
Jeg har fundet en lille video på YouTube der måske kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=Au1JOnQ8lK4

Det kan være forbandet drilagtigt.
Yderligere kan der være kopisikring af indholdet på VHS båndet, dermed er det ikke sagt at dette er tilfældet her. Dette gælder kun videobånd, der er købt indspillet.
Avatar billede juhl Mester
05. juli 2023 - 15:12 #2
Hej.
Tak for dit forslag. Jeg har set videoen igennem. Den er langt hen ad vejen "højtlæsning for dværghøns", men jeg bed mærke i det sidste punkt,- finalizing the video".
Jeg er ret sikker på, at det gjorde maskinen automatisk, men jeg kan selvfølgelig ikke være sikker.
Så jeg prøver en gang mere og ser, om der er andre muligheder. ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. juli 2023 - 15:42 #3
Jeg har en Panasonic DRM-BCT84 HDD/BD/DVD optager. Ved overførsel fra HDD til DVD/BD kan denne maskine indstilles til enten automatisk at afslutte (finalize) efter optagelse eller lade DVD/BD én være åben, således at man evt. kan brænde mere på disken.
Avatar billede juhl Mester
05. juli 2023 - 16:14 #4
Hej.
Tak for info. Jeg checker, hvad Lumatron maskinen skriver ;-)