Avatar billede tobberjas Seniormester
23. juli 2023 - 23:43 Der er 17 kommentarer

Slukning af lys på Blue Yeti X

Hej.
Jeg har fået en Blue Yeti X, som jeg er meget glad for.
Jeg synes dog der er for meget lys på den. Og I den forbindelse vil jeg gerne slå det fra.
Jeg har alligevel ikke brug for lyset.
Jeg kan bare ikke se I manualen at man kan slå den fra.
Er det rigtigt? Eller er der nogen, som har fundet en løsning? Så høre jeg meget gerne om det.
Jeg bruger Mac, men hvis der findes et specielt program, som kun fungere med Windows, kan jeg også godt bruge det.
På forhånd tak.
Avatar billede puren Ekspert
24. juli 2023 - 02:13 #1
jeg havde nok prøvet reddit i stedet
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2023 - 08:13 #2
Lys? Tja, du kan kun minimere ved at justere indstillinger ved dem.

That's it, mere kan du ikke gøre. Kan ikke lide lys? Skaf dig andet end Blue Yeti X.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2023 - 08:55 #3
En kombineret dreje- og trykknap kan bruges til at justere mikrofonstyrken, slå lyden fra, og hvad man i øvrigt måtte vælge at bruge den til i styresoftwaren G Hub.

Så det er måske muligt via G Hub - men artiklen sluttede der.
Avatar billede tobberjas Seniormester
24. juli 2023 - 09:12 #4
#3 ved du hvor man indstiller hvad de bestemte knapper skal gøre?
Når jeg går ind I indstillingerne, kan jeg kun indstille niveauerne og andre ting, men ikke noget med indstilling af de bestemte knapper på selve mikrofonen.
Avatar billede tobberjas Seniormester
24. juli 2023 - 09:14 #5
#2 hvad kan man indstille for at minimere lyset?
Er det at slukke for mikrofonen, som også minimere lys. Er det det du tænker på?
Eller kan man indstille noget I G Hub, som jeg ikke kender til endnu?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2023 - 10:47 #6
Jeg har ikke en tilsvarende mikrofon, og ved kun det svar, jeg fandt.
Der må kunne googles på G Hub
Avatar billede repox Seniormester
24. juli 2023 - 13:10 #7
#2, du skal ikke kalde folk øgenavne eller udøve personangreb på forummet her.

Forhold dig til indholdet og giv konstruktive svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2023 - 15:17 #8
Men glipper alt andet, så ned i Matas og køb en sort neglelak og lav lidt frihånds bemaling (neglelak kan fjernes igen, Matas har også neglelaksfjerne). Husk at holde den flade, der skal males, vandret - også i tørretiden.
Avatar billede madklub Guru
24. juli 2023 - 15:47 #9
¤8 Så er det nok smartere med et lille stykke tape eller en bred elastik.
Både neglelak og neglelakfjerne indeholder opløsningsmidler, der kan opløse plastik.
Avatar billede madklub Guru
24. juli 2023 - 15:55 #10
https://www.androidpolice.com/2019/10/12/blue-yeti-x-review/#the-not-so-good

"UPDATE: 2019/10/16 11:20AM PDT BY CODY TOOMBS
Brightness settings have been added

In a recent update to the G HUB software, the color picker has been updated and seems to help a bit with the brightness issue I described above. The old interface used to include a 2D color picker which allowed you to pick different shades of colors, which helped a bit with brightness, but not much. It has been replaced by two sliders that offer effectively the same options, but it seems the lower slider has a more pronounced effect on lowering brightness than the old interface.

I still find that some colors are a bit too harsh even at the lowest setting. Blue and purple are the big offenders, but that's a known phenomenon linked to the wavelength of blue light — it basically lives near the highest end of the visible spectrum. Regardless, as long as you can work around the harsher colors and turn down the rest, this mostly resolves the challenge of keeping this mic in a dark room."
Avatar billede tobberjas Seniormester
24. juli 2023 - 16:04 #11
#10 tak for oplysningen.
Det er ærgerligt man ikke kan slukke helt for lyset.
Ved du hvordan man indstiller det.
Jeg synes som sagt kun jeg kan indre mikrofonfølsomhedder og tilføje effekter.
Hvis jeg bare kan skrue lidt ned for det, er det fint for mig.
Avatar billede tobberjas Seniormester
24. juli 2023 - 16:07 #12
#11 tror ikke der var noget tekst I beskeden.
Avatar billede tobberjas Seniormester
24. juli 2023 - 16:15 #13
#11 jeg har en synsnedsættelse, så jeg har nok sværere ved at se det end jer andre.
Jeg håber du har lyst til at forklare hvor indstillingen ligger, hvis du har mikrofonen
Avatar billede madklub Guru
24. juli 2023 - 16:22 #14
Jeg har ikke mikrofonen.
Men det ser ud til at man kan ændre farven.
En rød eller orange farve skærer mindre i øjnene end blå.
Avatar billede tobberjas Seniormester
24. juli 2023 - 16:36 #15
#14 tak.
Jeg håber der er en, som kan finde ud af noget.
Jeg kan selvfølgelig sagtens sætte noget over mikrofonen om natten, men hvis det kan hjælpe mig ved at indstille farven, vil jeg helst gerne det.
Avatar billede madklub Guru
24. juli 2023 - 16:52 #16
Hvis lyset kun generer om natten kan du da bare slukke for den, eller hive stikket ud... 😄
Avatar billede tobberjas Seniormester
24. juli 2023 - 17:15 #17
#16 det har jeg også gjort:-)