Avatar billede vbr Seniormester
25. juli 2023 - 09:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Screenshots fungerer pludselig meget anderledes på min Windows11-styrede PC

Screenshots fungerer pludselig meget anderledes på min Windows11-styrede bærbare PC. Tidligere blev mine shreenshots uden videre gemt som en PNG-fil i mappen Screenshot, men det gør de ikke mere.

I stedet dæmpes lyset på skærmen og jeg bliver bedt om at om at føre musepilen (der ændres til et kors) rundt om det udsnit, som jeg gerne vil have et screenshot af.

Jeg kan så genskabe udsnittet fra skærmen ved at sætte det ind i Publisher (og formentlig også Word).

Men umiddelbart er jeg ikke begejstret, fordi det forekommer mere overskueligt med alle bevaringsværdige screenshots gemt i den sammen mappe.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2023 - 10:53 #1
i Microsoft Store se venstre/nede og klik på Bibliotek
Så kan du se. hvad der er opdateret. En af dem er nok skurken.

Jeg er selv på https://picpick.app/en/download/ (den gratis version) - jeg har ladet den overtage skærmdumps helt. Dels kan den gemme direkte, dels kan billedet beskæres og gemmes, eller bare fortrydes.
Avatar billede vbr Seniormester
25. juli 2023 - 18:32 #3
Mange tak for svarene. I stedet for at være ærgerlig over forandringen, så er jeg nu begejstret, fordi ændringerne gør det meget enklere at 'klippe' det fra skærmen, man skal bruge, så man ikke gemmer hele skærmbilledet til efterfølgende beskæring.