Avatar billede goglov Seniormester
27. juli 2023 - 03:11 Der er 5 kommentarer

iPad: hurtigt til sidens bund

Hvordan kommer man hurtigt til iPad sidens bund.
Når man generelt har rigtigt store sider i forskellige programmer på iPad, og ønsker at komme til side start, er det nok at berøre siden øverst, og straks er man på sidens begyndelse.
Er der et lignende greb til at komme til sidens bund ?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2023 - 16:03 #1
hvis det fx er som avis-sider, så har de typisk en fast logo-linje øverst (altid, mens du læser artikler) og et klik på logo sender dig til toppen (har avisen bestemt, fordi du typisk vil til en anden artikel derefter) De gider ikke sende dig til bunden, for du skal læse artiklen, ikke springe til slutningen.
Det er ikke en funktion i iPad, det er koden på den viste side.
Avatar billede goglov Seniormester
27. juli 2023 - 19:20 #2
Det at springe til topper virker generelt overalt på iPad.
Det virker i: Edge til iPad, Numbers, Pages. Dr.dk, Netflix app mm.
Vil det ikke være logisk at antage at der findes en funktion der føre til sidens bund.
Ligesom Windows har sine generelle genvejstaster til top og bund.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juli 2023 - 19:41 #3
ok - jeg misforstod opgaven.
det findes, bare se https://www.youtube.com/watch?v=K-Htg6iky6Y
Avatar billede goglov Seniormester
27. juli 2023 - 20:12 #4
Linket viser nøjagtigt det jeg vil. Men eksemplet viser en iPhone og ikke en iPad.
Jeg kan ikke få det til at virke på min iPad.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2023 - 08:07 #5
åbenbart en forskel op iOS og iPadOS