Avatar billede kurt54 Ekspert
27. juli 2023 - 21:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CR2032 batterier til Xiaomi Mi Temperature and Humidity Monitor 2.

Jeg bruger batterier fra ikea eller LIDL til dem -fungerer udmærket indendørs og ude. Men i køleskab og især fryser holder de ikke længe - er der nogle anbefalinger til CR2032 under kolde forhold. Eller kan det være bluetooth der bruger meget strøm når de er i metalkasse som køleskab fryser vel kan betragtes som.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2023 - 22:54 #1
Kære Kurt,

Ethvert enhed med batteri drevet er blevet designet til almindelig stue temperatur. Batteri kan ikke håndtere under 0 C grader, da dette vil forårsage kortere levetid fordi det vil kompensere overforbrug eller nedbryde batteri levetid på grund af kolde.

Det lyder mere som om du måske skal finde smart køleskab kombi fra salgsmand, som kan levere det du har behov for.
Alternativt vil det kun hjælpe med at bruge traditionelt temperatur måler som kan håndtere kolde temperatur. Gerne indkapslet og som kan bruges længe.

Deres brugermanual varsler også dette:

Forholdsregler:

* Nedsænk ikke ventilationshullerne i væske.
* Fjern ikke monitoren fra en væg med magt, hvis den er fastgjort med det selvklæbende klistermærke, for at undgå beskadigelse af væggen eller monitoren.
* Denne skærm er ikke egnet til brug i miljøer med temperaturer under 0°C. Hold det væk fra barske miljøer med høje temperaturer eller høj luftfugtighed.
*Denne monitor er designet til at lette en sund livsstil, men bør ikke bruges som et måleværktøj.

Jeg håber, at dette svarer dit forespørgsel. 🙃 Jeg hopper af denne tråde, måske kan andre hjælpe med at finde smart kombi køleskab og fryser for dig, medmindre du finder det selv, hvis der findes smart kombi køleskab og fryser.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2023 - 10:10 #2
Kiggede lidt på det igen.

Der findes hårde hvidevarer som har 'Home Connect', altså noget som kan forbindes med app og WiFi. Med dette tror jeg gerne at der kan indstilles og justeres.

Hvidevarenavn produkter som jeg finder er navnene LG, Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff og Miele.

Andre kalder det Home Connect, og andre almindelig specifikationsegenskaber er defineret med kun WiFi og andre såsom Miele kalder deres Miele@Home med smart hjemme ordninger.

Inspirationer på deres hjemmesider:

1 Omkring Home Connect
https://www.home-connect.com/dk/da/smarte-hvidevarer/koeleskabe-og-fryseskabe

2 LG med ThinQ (WiFi)
https://www.lg.com/dk/kole-fryseskabe

3 Siemens med Home Connect specialfunktion
https://www.siemens-home.bsh-group.com/dk/produktliste/koele-og-fryseskabe?qfeatures=homeconnectable&f_special_features_filtergroup_ma=homeconnectable

4 Bosch med Home Connect specialfunktion
https://www.bosch-home.dk/produktliste/koeleskabe-og-fryseskabe?qfeatures=homeconnectable

5 Miele med Miele@home. Forbundne husholdningsprodukter
https://www.miele.dk/e/kole-og-fryseskabe-1022129-c?q=%3Aavailability%3Akfw_CON%3A0_kfw_CON_CON

Jeg håber, at dette hjælper dig lidt med ideer. Husk, er det indbygninger du har i tanker, skal det nok være for den sektion du skal kigge eller få råd fra deres eksperter.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2023 - 14:27 #3
jeg vil gå en anden vej.
du kan indkøbe en 1,5V psu
fx https://www.ebay.co.uk/itm/175179682643?hash=item28c985d353:g:bqQAAOSw-7dkjgij&var=474381335728
montér den udenfor kulden og træk ledninger ind til der, hvor batteri eller sad.
Du kan evt montere psu der, hvor køleskab/fryser egen strømindgang er, og låne de 220V derfra.
Avatar billede thov Forsker
29. juli 2023 - 00:34 #4
1,5V er en dårlig ide, for CR2032 er på 3V.
En universal PSU, indstillelig mellem 3 og 12V, og med en stribe bøsninger er bedre.
Her er et eksempel:
https://www.avxperten.dk/universal-stroemforsyning/universal-stroemforsyning-1000-ma.asp
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. juli 2023 - 03:05 #5
Jeg har andre termometre der virker - herunder elitech data logger rc-5 - foriøvrigt også med CR2032 det har før holdt længe i fryser - vil jeg se historik  må den ud og i en PC.
OG skabets egen termometer virker nu tilsyneladende ok - det virkede ellers som om termostat og termometer ikke var i synk. Tror ikke termostat og termometer bruger samme føler.

NOFROST skab jeg har været meget tilfreds med indtil det var efterladt med åben dør - Siden jeg skrev indlægget - har jeg haft skufferne ude og bagvæggen inde i skabet afmonteret - masser af skjult is derinde -afløbet helt frosset til - et par timer med en varmeblæser - og nu ser det ud til at skabets termometer og termostat og indstilling er i synk.

NOFROST herligt når det virker - men jeg længtes efter et gammelt hvor al is kunne ses.....

Jærgen B får løsningen -nævnte termometer egner sig ikke til opgaven som han skrev.