Avatar billede hclisbedsted Seniormester
30. juli 2023 - 17:45 Der er 13 kommentarer

apple id

jeg har en iphone 6 , jeg har mistet mit Apple id og adgangskode, kan man ikke nulstille det hele og så oprette ny id og adgangskode ?m.v.h.--H.C.
Avatar billede INK Ekspert
30. juli 2023 - 18:06 #1
Ja og nej.

Hvad mener du med, at du har mistet dit AppleID og adgangskode?
AppleID er vel din mailadresse? Koden kan du selvfølgelig havde glemt.
Åbn en browser (Edge eller Google Chrome eller Firefox) på en PC. Log ind på iCloud med dit AppleID (mail adresse). Hvis koden så er forkert, tryk glemt kode og følg anvisningen. Du kan så indtaste ny adgangskode for AppleID.

Hvis du kan åbne telefonen, kan du logge ud af "Find my iPhone", samt logge ud af AppleID og nulstille telefon. Men så mister du også alt, og skal starte forfra.
Avatar billede puren Ekspert
30. juli 2023 - 20:09 #2
1# gætter på at 0 har glemt sin kode og har i skiftet mail adr i tidens løb og nu ikke kan komme til den gamle da det var en yousee eller anden konto som hørte til abb ved en udbyder
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
31. juli 2023 - 08:50 #3
ja det er rigtig at mit Appleid er min mailadresse , men når jeg vil ind for at få en ny kode går jeg ind i indstillinger og så Adgangskode og sikkerhed , men så kan jeg ikke komme længere, den står og søger men får ikke forbindelse og hvorfår den ikke får det kan jeg ikke finde ud af ?
Avatar billede INK Ekspert
31. juli 2023 - 08:54 #4
Har du mulighed for på en pc eller Mac, at logge ind på iCloud.com og så ændre password her?
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
31. juli 2023 - 11:14 #5
Jeg kan godt komme ind men når jeg skriver min mailadresse svarer den med at denne mailadresse er ikke tilgængelig , vælg en anden adresse ?
Avatar billede INK Ekspert
31. juli 2023 - 11:49 #6
Har du som #2 skriver skiftet mailadresse?
Ring evt. til Apple 80 24 08 35
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
31. juli 2023 - 16:24 #7
jeg har nu talt med apple om problemet , vi prøvede nogle ting som ikke virkede de henviste til telenor da det er simkortet der er låst , dem har jeg så også talt med  og de mente jeg skulde tage til en telenor butik (60 km.) for at få hjælp , så der står jeg nu og kan vel ikke selv gøre mere.
Avatar billede INK Ekspert
31. juli 2023 - 16:56 #8
Hvis du har wifi eller kan koble på wifi hos en god nabo, alternativt det lokale bibliotek, så kan du komme videre. Telenor bør kunne låse simkortet op uden din tilstedeværelse.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
31. juli 2023 - 20:29 #9
Nu har jeg fået mit simkort låst op og kan dermed bruge telefonen til opkald m.m., men
jeg kan ikke oprette et apple-id da den jo stadig meddeler at denne mailadresse ikke er tilgængelig og det mente apple jo ikke de kunde hjælpe mig med.
Avatar billede INK Ekspert
31. juli 2023 - 20:41 #10
Telefonen må jo være logget ind med et AppleID nu. Dvs. i indstillinger under AppleID må du kunne se hvilken mailadresse, der er anvendt. Er det den du anvender?
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
31. juli 2023 - 21:39 #11
ja det er den jeg anvender men som den ikke vil tage imod , den beder om en anden mailadresse , men det har jeg jo ikke.
Avatar billede INK Ekspert
01. august 2023 - 08:26 #12
Undskyld hvis jeg misforstår. Du skal ikke oprette nyt AppleID med din mailadresse. Det kan du selvfølgelig ikke. Du skal logge ind med din mailadresse på iCloud.com og her sige glemt password. Følg anvisningen og opret nyt password.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
04. august 2023 - 17:02 #13
langt om længe har jeg fået løst gåden , jeg fik fat i apple igen og jeg fik nulstillet min adgangskode og låst mit app id op , så nu tror jeg det kører igen , tusind tak for hjælpen og hurtig svar. m.v.h.--H.C.