Avatar billede Kristian Praktikant
04. august 2023 - 21:16 Der er 4 kommentarer

Netværkskort skal konstant nulstilles

Hej
På min bærbare(win10) mister jeg konstant internetforbindelsen.
Den forbindelse jeg typisk bruger forsvinder fra listen over tilgængelige wifi, og kan ikke oprette forbindelse til andre(fx 5g fra samme router).

Eneste løsning er at nulstille netværkskortet, enten manuelt eller med fejlfindingsværktøjet.
Der kan gå 30 sekunder eller 3 dage mellem det sker...
Ingen problemer med wifi på andre pc eller devices i huset
Har slået funktionen fra med at den kan slukke for wifi for at spare strøm

Nogen gode idéer?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2023 - 00:39 #1
Det lyder som om at du er på rette vej her, når du har deaktiveret strømspar indstilling ved WiFi modulet.

Andet problem kan løses, ved at navngive dit WiFi router 2.4 Ghz og 5 Ghz eventuelt 6 Ghz separat. Altså disse SSID navne skal ikke have ens navne. Har du alle SSID WiFi  navne, vil dette løse måske problemet.

Og er det computer eller andet enhed, hjælper det også at opdatere WiFi modul driver og software installeret med seneste opdatering til denne.

Afventer lidt yderligere oplysninger om dette hjalp.

Andre kan nok også melde deres erfaringer ind her, medmindre vi skal have yderligere oplysninger. Eller fortælle en løsning som jeg har overset.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2023 - 23:46 #2
🙃 Jeg hopper af her
Avatar billede Kristian Praktikant
08. august 2023 - 20:03 #3
Hej,
Har prøvet alle dine forslag, desværre ikke noget der hjælper...
Alle netværk har forskellige SSID, og har kan sat PC op til at logge på det ene.

Driver skulle være opdateret, har også prøvet at fjerne netværkskortet i enhedshåndteringen og installere det igen, heller igen held..

Kan lige prøve at beskrive hvad der sker:
Typisk bemærker jeg at skærmen fryser eller hakker et halvt til et helt sekund, hvorefter internetforbindelsen forsvinder..
Trykker jeg på netværksknappen i nedre højre hjørne er listen med netværk nu tom(normalt er der vel en 3-4 stykker), bortset fra det jeg normalt bruger, der står som forbundet med uden internetforbindelse. Efter noget tid forsvinder det netværk også fra listen.
Efter noget tid kan jeg som regel få hul igen ved at bruge fejlfindingen eller nulstille netværkskortet manuelt..
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2023 - 16:55 #4
Det lyder godt nok mærkeligt.

Nulstil Windows, hold dig fra "Preview" prøve opdateringer.
-Jeg er selv nød til at ren installere, kan ikke nulstille Windows af et eller sjov grund.

Jeg har åbenbart installeret prøve framework 3.5-4.8.1 preview opdatering, hvilket forårsager min krypteret VPN stopper med at virke og andre programmer.

Held og lykke.