Avatar billede mb2000 Novice
17. august 2023 - 07:21 Der er 1 kommentar

Max rabat - Microsoft Dynamics C5

Jeg har en udfordring med en opsætning i C5.
Der er flere medarbejdere som laver ordre i vores C5 og nogle gange gives der for stor rabat til en kunder på en speciel vare gruppe. Er der en klog der ved om man i C5 kan sætte en advarsel på hvis evt. rabatter der gives er over 40% eller er det muligt at sætte max rabat på produkter?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
17. august 2023 - 07:42 #1
Davs,

Der er ikke nogen steder i C5 hvor der kan sættes en rabat.  Hvis man har modulet til pris/rabat kan man fastlægge rabat og prisstruktur, dette er dog en stor opgave og vedligeholdelsen er omfattende.

En anden tilgang er at lave en stump kode (forudsætter man har rettigheder til tilpasning af skærmbilleder), som kigger på rabat/prisfelt på ordrelinjen og giver en advarsel, hvis rabat i forhold til f.eks. kostpris er for voldsom.

Vil tro at kodnigen af dette viol tage maks 2 timer.

MVH
ADDCON/Peter