Avatar billede Arne-Beck Christensen Seniormester
19. august 2023 - 16:54 Der er 8 kommentarer

Problemer med afsendelse af mail fra Thunderbird og eClient

Når jeg vil sende en mail inde fra Thunderbird, så kommer der hver gang en besked om at jeg skal undersøge mi brugernavn og adgangskode til SMTP serveren.

Jeg har også mailprogrammet eClient og der har jeg det samme problem.

Jeg har prøvet at sende mail fra min G-mail konto og det fungerer fint.
ABC
Avatar billede INK Ekspert
19. august 2023 - 17:11 #1
Hvis det er en gmailkonto, der volder problemer, så se dette link
https://www.updatesinsider.com/thunderbird/thunderbird-not-working-with-gmail/
Avatar billede Arne-Beck Christensen Seniormester
19. august 2023 - 17:30 #2
Hej ink og tak for din besvarelse.
Det er IKKE min gmailkonto der volder problemer og ej heller min stofakonto som er min primære mailkonto.

Det er udelukkende Mozilla Thunderbird og eMclient der volder mig problemer ved afsendelse af mail, modtagelse af mail er ok ved thunderbird. Ved eClient kan jeg ikke rigtigt sige hvordan det forholder sig, andet end at det er ved afsendelse af mail jeg har problemer.

MIn stofakonto og  min gmailkonto fungerer upåklageligt.
Avatar billede Arne-Beck Christensen Seniormester
19. august 2023 - 17:38 #3
Mozilla Thunderbird og eMclient, har tidligere fungeret upåklageligt, men der er sket eet eller andet, jeg ikke aner hvad er.

Som det er nu kommer der løbende en lille rude foroven i skærmen med besked om  at jeg skal checke mit brugernavn og adgangskode til min konto hos Stofa og ligegyldigt hvad jeg forsøger, så ser det ikke ud til at jeg kan få det til at virke som det skal.
Avatar billede Arne-Beck Christensen Seniormester
19. august 2023 - 17:41 #4
Jeg har rodet en del med IMAP systemet, men har fundet ud af at Stofa kun arbejder med SMTP, så det har jeg forsøgt at få klaret, men har fortsat vanskeligheder ved afsendelse af mail.
Avatar billede INK Ekspert
19. august 2023 - 17:49 #5
Jeg kender ikke Stof mail, men har du kontrolleret opsætningen på denne side'.

https://stofa.dk/vejledning/opsaetning-stofa-mail-mine-sider
Avatar billede Arne-Beck Christensen Seniormester
19. august 2023 - 18:52 #6
Jeg HAR forsøgt, men kan ikke finde en løsning.
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. august 2023 - 20:15 #7
Jeg har samme problem hos en kunde - webmail virker fint  og opsætningen er korrekt (brug af andre mail klienter giver samme fejl ). Pt er kunden på ferie  men der er 2 ting jeg skal prøve når de er retur . 1. oprette internet forbindelse gennem min telefon  ( har læst et sted at det kunne være løsningen) 2. sætte mailen op på en anden pc . Begge dele for at se om det er en IP/mac adresse blokering !
Avatar billede DanishBear Seniormester
19. august 2023 - 22:39 #8
Kan det evt. være Two-Way Sync??

Der bruger jeg på Gmail :-)

SMTP opsætning af SMTP porte?

Bare en lille tanke :-)

Mvh, DanishBear